Původní konstrukce povodním odolala jen několik hodin – voda ji poškodila natolik, že musela jít k zemi. Nyní na stejném místě stojí moderní, o metr vyšší a výrazně pevnější most, který má podle odborníků vydržet minimálně sto let.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “První, co jsme udělali po povodních, že jsme sem okamžitě přivezli statiky, kteří prohlédli ten most jako takový a vyloučili jsme z něj dopravu. Bylo jasné, že musíme připravit rekonstrukci, respektive stavbu nového mostu, a udělali jsme to metodou, aby Opava trpěla co nejméně. Nový most má 1800 tun s tím, že má schopnost, řekněme, odolat podstatně většímu náporu.”
Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Mám z toho obrovskou radost, protože stavba se skutečně podařila podle harmonogramu, všechno se splnilo. Kdyby takhle se řídily stavby, jako byla tato, tak všechno klape perfektně.”
Jde o stěžejní dopravní bod, jehož vyřazení z provozu město velmi zatížilo.
Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Opava skutečně trpěla dopravou. Takže my ještě uděláme průjezdnosti, včetně otevření toho mostu. Na to ještě nově nastavíme a upravíme semafory a křižovatky.”
Slavnostní otevření si nenechaly ujít stovky lidí, kteří celou stavbu po celou dobu bedlivě sledovali.
anketa obyvatelé Opavy: “Já tu bydlím kousek, tak i z okna jsem se díval. Výborné. Jsem rád.”
“Strašně moc jsem ráda, protože bydlím tady na Kolofíkovém a nemusíme to objíždět, protože to bylo šílené po té Pekařské.”
“Bydlíme přímo u řeky, takže nás to postihlo celkem významně. A teď jenom se modlíme, aby byly postaveny Nové Heřminovy.”
Nový most na Ratibořské je nejen technickou stavbou, ale také silným symbolem - připomínkou povodní a odolnosti lidí, kteří se s jejich následky dokázali rychle vyrovnat.