Dopravní terminál Hranečník. Úklidová četa má zhruba pět minut na to, aby na konečné dala tramvaj do pořádku. Dopravnímu podniku se podařilo zajistit dva týmy, a to ve spolupráci s agenturou pro sociální začleňování.
"U autobusů jsme pak motivovali řidiče k tomu, aby sami pečovali o čistotu ve voze na konečné stanici" vysvětluje Martin Chovanec, technický a investiční náměstek Dopravního podniku Ostrava.
Vozy tak na každou novou cestu vyjíždějí bez odpadků a pohozených věcí. Úklid probíhá i na smyčce Vřesinská v Porubě. Dopravní podnik navíc dvakrát ročně důkladně čistí čalouněné sedačky namokro a dvakrát měsíčně interiér vozů.
"Já věřím, že nejenom díky operativnímu čištění bude MHD čistější, ale také díky tomu, že lidé se budou chovat zodpovědněji," říká Daniel Morys, ředitel Dopravního podniku Ostrava. "My obecně chceme, aby lidé využívali hromadnou dopravu, ale ne jako nutné zlo, ale jako preferovaný prostředek dopravy po městě. Má to mnoho významů. K tomu, abychom to dosáhli, tak potřebujeme, aby lidé MHD jezdili rádi, takže musí být rychlá, komfortní, čistá a bezpečná. K tomu směřuje celá řada věcí. Připomínám, že běží například tendr na čtyřicet nových tramvají. Směřují k tomu i další opatření," vysvětluje primátor Ostravy Tomáš Macura (ANO 2011).
Dalším tématem je bezpečnost. Dopravní podnik teď daleko efektivněji spolupracuje s městskými strážníky. Opatření mají docela viditelný dopad. Od 18. července jsou strážníci nasazení na vytížených linkách a ve významných uzlech MHD. Nejvíce v dopravních špičkách ráno a odpoledne.
"V noci jsou to dvoučlenné hlídky, ve dne jedno a dvoučlenné hlídky. Vždycky se to plánuje z běžného výkonu služby, který ale není nijak oslabován. Strážníci už jen svou přítomností odrazují od narušování veřejného pořádku," říká Jiří Samek, zástupce ředitele pro výkon služby z MP Ostrava.
Dopravní podnik chystá ve spolupráci s magistrátem další kroky, mimo jiné i kamerový systém v MHD nebo dostupný internet ve vozech a na zastávkách.