Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Ostravský dopravní podnik chce virální kampaní motivovat k platbě jízdného

Ostrava-město |

„94 % cestujících jezdí na zeleno. Vidíme víc, než si myslíte?“ To je název nové kampaně Dopravního podniku Ostrava, která má upozornit na platbu jízdného v MHD. Dopravce chce kampaní v prvé řadě poděkovat všem cestujícím, kteří dodržují přepravní podmínky a cestují s platným jízdním dokladem. Pro účely kampaně vzniklo i virální video, které má upozornit na problematiku jízdy bez platného jízdního dokladu.

Záběr jakoby pořízený přímo z vozidla MHD, zachycující cestujícího bez platné jízdenky v několika situacích, doprovázený rámečky s informací o platném nebo neplatném jízdním dokladu u každého cestujícího ve voze. Takto vypadá virální video, které kampaň v minulém týdnu odstartovalo. Hlavním motivem kampaně je konkrétní údaj ze statistik DPO, kdy se ukázalo, že v loňském roce cestovalo v ostravské MHD s platným jízdním dokladem 94 % cestujících. Zbylých 6 % zkontrolovaných cestujících revizory a asistenty přepravy jelo ve vozech DPO bez platného jízdního dokladu.

Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva DPO: "Poděkování. To je první věc, kterou bychom kampaní chtěli sdělit. Poděkování všem cestujícím, kteří cestují s platnou jízdenkou, protože ví, že platit v MHD je normální. Zároveň jsme v DPO hledali cestu, jak na problémové pasažéry upozornit. Chceme, aby 94 % našich cestujících vědělo, že nepřehlížíme nedodržování pravidel a záleží nám na jejich důvěře."

Příjmy z prodeje jízdného tvoří podstatnou složku v rozpočtu DPO. V roce 2020 byly náklady na provoz ostravské MHD cca 1 794 mil. korun. Výnosy z jízdného byly 346 mil. korun, kompenzace činila 1 434 mil. korun.

Michal Scholz, vedoucí odboru přepravy a tarifu DPO: "Jsme silně závislí na dotacích města, i díky nim můžeme Ostravanům nabídnout MHD na dosavadní vysoké úrovni. Každá koruna, kterou se nám do rozpočtu podaří získat z prodeje jízdného, představuje možnost udržet a zlepšovat MHD pro všechny. Naši revizoři a asistenti přepravy odhalí denodenně stovky cestujících bez platného jízdního dokladu a vypořádají se s nimi. Pro bezstarostné cestování doporučejeme pořidít si celoroční jízdenku, která z nabídky jízdenek vychází v přepočtu nejvýhodněji a umožňuje cestujícím bezstarostné využívání ostravské MHD během celého roku v přepočtu zhruba jen za 11 korun denně."

Virální video vznikalo v dílně marketingu DPO. Jeho tvůrci velice pečlivě zvažovali, jak nápad s virálním videem uchopit. Uvědomovali si přitom, že v případě využití kamerových systémů jde vždy o citlivé téma. Otazník ve sloganu kampaně „Vidíme víc, než si myslíte?“ proto znamená jednoznačně nadsázku, se kterou téma kamer ve vozidlech využili. Video vzniklo za použití profesionální kamery, tedy zcela mimo technologie bezpečnostních kamerových systémů, a bylo postprodukčně upraveno.

Letáková kampaň ve vozidlech ostravské MHD je doprovázena také samostatnou informační webovou stránkou, kde najdete i celé video.

Nahlásit chybu


K tématu

První velká letošní noční kontrola vyloučila z ostravské MHD 222 lidí

27. ledna 2024 13:32 | Ostrava-město | Jiří Cileček

Asistenti přepravy vyloučili vloni v rámci nočních bezpečnostních akcí z vozů Dopravního podniku Ostrava (DPO) v průměru o pět procent cestujících méně než v roce 2022 a o sedm procent méně než v roce 2021, kdy akce začaly. Zkontrolovaných cestujících během těchto akcí přitom přibývá, v uplynulém roce jich bylo přes 12 700. Dopravce počet mimořádných bezpečnostních kontrol rok od roku zvyšuje a cestující o nich pravidelně informuje. Letos jich plánuje deset, první proběhla v pátek 26. ledna.

111 vyloučených z MHD při noční razii v Ostravě, nejčastěji jeli bez lístku

20. dubna 2024 10:01 | Ostrava-město | Jiří Cileček

903 zkontrolovaných cestujících v celkem 35 spojích, a z toho 111 vyloučených pasažérů za nedodržování přepravních podmínek. To jsou výsledky kontrolní bezpečnostní akce asistentů přepravy Dopravního podniku Ostrava (DPO) a strážníků Městské policie Ostrava (MPO), která proběhla v noci z pátku na sobotu. Noční akce probíhala na tramvajových linkách v Ostravě-Jihu a tramvajových linkách v centru města.

Tragická nehoda paralyzovala dopravu v Ostravě. Řidič osobního vozu narazil do tramvaje

4. ledna 2024 9:57 | Ostrava-město | Tomáš Kořistka

Tragická nehoda ochromila ve čtvrtek ráno dopravu v Ostravě. V mírné zatáčce u křižovatky Vodárna přejelo osobní auto do kolejového pásu a srazilo se s protijedoucí tramvají. 20letý řidič byl na místě mrtvý.


Hasiči simulovali únik chlóru na bazénu v Havířově, došlo i na varování obyvatel

Profesionální hasiči měli specifické cvičení v areálu krytého bazénu na Šumbarku, kde hrozí potencionální únik nebezpečného chlóru. Součástí bylo i informování obyvatel v dané lokalitě.

Slezskoostravský domov Kamenec se stal už po čtvrté nejlepším domovem pro seniory v Česku

Domov pro seniory Kamenec se znovu stal nejlepším zařízením svého druhu v České republice. V rámci Značky kvality v sociálních službách opět získal pět hvězd a nejvyšší hodnocení si odnáší už po čtvrté.

Nová odbavovací plocha na letišti Ostrava zvyšuje kapacitu nákladní dopravy

Dnes 11:32 | Celý MS kraj | Libor Běčák

Letiště Leoše Janáčka Ostrava rozšířilo svou kapacitu pro nákladní dopravu díky nové odbavovací ploše. Tato nová stojánka, veliká přibližně jako 5 fotbalových hřišť, pojme až 5 nákladních letadel. Projekt za 308 milionů korun financoval Moravskoslezský kraj ze svého rozpočtu, a zahrnuje také nové osvětlení a trafostanici.

Mladíci vběhli do prodejny a hbitě z regálů ukradli parfémy

Dnes 10:22 | Celý MS kraj | Libor Běčák

Policisté z obvodního oddělení Ostrava-Poruba 2 prověřují okolnosti krádeže parfémů, ke které došlo nedávno v jedné z místních prodejen. Dosud neustanovení pachatelé vběhli do prodejny a během okamžiku odcizili několik kusů parfémů, čímž způsobili škodu ve výši téměř 20 000 korun.

Umělá inteligence jako pomocník učitelů. Pedagogové z Frýdecko-Místecka prošli školením

Učitelé ze škol na Frýdecko-Místecku si vyzkoušeli, jak efektivně využívat umělou inteligenci ve své každodenní praxi. Pod vedením odborníka na technologie si na workshopu osvojili nové nástroje, které jim mohou ušetřit čas i energii.

První vánoční strom v Ostravě svítí na náměstí SNP

V Ostravě se rozzářil první vánoční strom, a to na zábřežském náměstí SNP před kulturním domem Akord. Nechyběl zde ani primátor Jan Dohnal či zástupci vedení obvodu Ostrava-Jih. Akce se ale neobešla bez drobných technických potíží.

V Ostravě se uskutečnil festival designu. Lidé nakupovali, poslouchali přednášky a mohli i tvořit

Unikátní prostředí zrekonstruované Ostravice hostilo oblíbený a už i tradiční prodejní festival designu Meat Design 2024. Kromě prezentace designérů si návštěvníci mohli užít bohatý doprovodný program a třeba si i sami něco vyrobit.

Roadshow informovala o podpoře podnikání

Agentura CzechInvest představila v Novém Jičíně aktuální možnosti v oblasti podpory podnikání. V jeden okamžik, na jednom místě tak mohli podnikatelé konzultovat své záměry a získat informace o dotačních programech a dalších možnostech financování.

Zdravotní sestry a pečovatelky terénních služeb opavské charity prošly školou smyku

Minimálně patnáct tisíc kilometrů ročně najede za svými klienty každá ze zdravotních sester a pečovatelek terénních služeb Charity Opava. Jezdí přitom denně na čas a za každého počasí. Aby si byly za volantem jistější, absolvovaly školu smyku.

Policie už našla ukradenou zbraň a dopadla i zloděje

Dnes 20:45, vydáno včera 16:04 | Celý MS kraj | Libor Běčák

Nezodpovědný majitel krátké střelné zbraně vytratil pravděpodobně při vystupování z auta nebo nastupování svou pistoli. Tu na parkovišti o chvíli později našel muž, který si ji přivlastnil.

Starosta Ostravy-Jihu ocenil úspěchy mladých gymnastek na Mistrovství Evropy

Skupinu úspěšných mladých sportovkyň ocenil na radnici starosta Martin Bednář. Dívky z gymnastického klubu Vítkovice nedávno reprezentovaly Českou republiku na Mistrovství Evropy v ázerbájdžánském Baku, kde dosáhly vynikajícího úspěchu.

Ostrava rekordně investuje do vodohospodářské infrastruktury. Ztráty vody jsou nejnižší v zemi

Ostrava pokračuje ve velkých investicích do obnovy a modernizace své vodohospodářské infrastruktury. Jen letos vynaložilo město na tyto projekty přes 800 milionů korun. I díky tomu má v potrubí nejnižší ztráty vody z celé země.

Hasiči bijí na poplach. Špatné parkování může být i za zmařeným životem

Neukáznění řidiči na sídlištích v Ostravě způsobují závažné problémy hasičům, kteří často bojují s nemožností projet úzkými ulicemi blokovanými vozidly. Zpoždění, která tak mohou vznikat, ohrožují lidské životy a mohou znamenat i větší materiální škody.

Tragický incident na tramvajové zastávce v Ostravě, zemřel 32letý muž

22. listopadu 2024 21:49 | Ostrava-město | Lukáš Zavadil

Ostravští kriminalisté se zabývají okolnostmi tragického incidentu, ke kterému došlo dnes krátce před 18. hodinou na ulici Horní v Ostravě. Podle předběžných informací se 32letý muž pokoušel dostat do přijíždějící tramvaje, přitom však upadl pod její kola.

Krevní centrum přijelo odebírat krev na radnici Moravské Ostravy a Přívozu

22. listopadu 2024 11:24 | Ostrava-Centrum | Jiří Cileček | Miniexpres centra Ostravy

Mobilní odběrové stanoviště Krevního centra Fakultní nemocnice Ostrava vyrazilo podruhé do terénu. Tentokrát zavítalo na radnici Moravské Ostravy a Přívozu, kde krev darovalo 30 úředníků, z toho 23 úplně poprvé.

Tragický požár v Ostravě: policisté evakuovali 16 lidí, hasiči našli v bytě mrtvého muže

22. listopadu 2024 9:18 | Ostrava-Jih | Lukáš Zavadil

Dramatické chvíle zažili obyvatelé domu na ulici Smirnovova v Ostravě-Zábřehu. Noční požár bytu si tam vyžádal evakuaci šestnácti lidí, včetně malého dítěte. Zasažený byt hasiči prohledali a nalezli zde muže bez známek života.

Ostravský dopravní podnik chce virální kampaní motivovat k platbě jízdného
Vydáno 5. srpna 2021 19:18, Ostrava-město, Jiří Cileček
„94 % cestujících jezdí na zeleno. Vidíme víc, než si myslíte?“ To je název nové kampaně Dopravního podniku Ostrava, která má upozornit na platbu jízdného v MHD. Dopravce chce kampaní v prvé řadě poděkovat všem cestujícím, kteří dodržují přepravní podmínky a cestují s platným jízdním dokladem. Pro účely kampaně vzniklo i virální video, které má upozornit na problematiku jízdy bez platného jízdního dokladu.

zdroj foto: Dopravní podnik Ostrava

Záběr jakoby pořízený přímo z vozidla MHD, zachycující cestujícího bez platné jízdenky v několika situacích, doprovázený rámečky s informací o platném nebo neplatném jízdním dokladu u každého cestujícího ve voze. Takto vypadá virální video, které kampaň v minulém týdnu odstartovalo. Hlavním motivem kampaně je konkrétní údaj ze statistik DPO, kdy se ukázalo, že v loňském roce cestovalo v ostravské MHD s platným jízdním dokladem 94 % cestujících. Zbylých 6 % zkontrolovaných cestujících revizory a asistenty přepravy jelo ve vozech DPO bez platného jízdního dokladu.

Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva DPO: "Poděkování. To je první věc, kterou bychom kampaní chtěli sdělit. Poděkování všem cestujícím, kteří cestují s platnou jízdenkou, protože ví, že platit v MHD je normální. Zároveň jsme v DPO hledali cestu, jak na problémové pasažéry upozornit. Chceme, aby 94 % našich cestujících vědělo, že nepřehlížíme nedodržování pravidel a záleží nám na jejich důvěře."

Příjmy z prodeje jízdného tvoří podstatnou složku v rozpočtu DPO. V roce 2020 byly náklady na provoz ostravské MHD cca 1 794 mil. korun. Výnosy z jízdného byly 346 mil. korun, kompenzace činila 1 434 mil. korun.

Michal Scholz, vedoucí odboru přepravy a tarifu DPO: "Jsme silně závislí na dotacích města, i díky nim můžeme Ostravanům nabídnout MHD na dosavadní vysoké úrovni. Každá koruna, kterou se nám do rozpočtu podaří získat z prodeje jízdného, představuje možnost udržet a zlepšovat MHD pro všechny. Naši revizoři a asistenti přepravy odhalí denodenně stovky cestujících bez platného jízdního dokladu a vypořádají se s nimi. Pro bezstarostné cestování doporučejeme pořidít si celoroční jízdenku, která z nabídky jízdenek vychází v přepočtu nejvýhodněji a umožňuje cestujícím bezstarostné využívání ostravské MHD během celého roku v přepočtu zhruba jen za 11 korun denně."

Virální video vznikalo v dílně marketingu DPO. Jeho tvůrci velice pečlivě zvažovali, jak nápad s virálním videem uchopit. Uvědomovali si přitom, že v případě využití kamerových systémů jde vždy o citlivé téma. Otazník ve sloganu kampaně „Vidíme víc, než si myslíte?“ proto znamená jednoznačně nadsázku, se kterou téma kamer ve vozidlech využili. Video vzniklo za použití profesionální kamery, tedy zcela mimo technologie bezpečnostních kamerových systémů, a bylo postprodukčně upraveno.

Letáková kampaň ve vozidlech ostravské MHD je doprovázena také samostatnou informační webovou stránkou, kde najdete i celé video.

Zdroj: https://polar.cz/zpravy/ostrava/ostrava-mesto/11000026875/ostravsky-dopravni-podnik-chce-viralni-kampani-motivovat-k-platbe-jizdneho