Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Ostravský dopravní podnik chce virální kampaní motivovat k platbě jízdného

Ostrava-město |

„94 % cestujících jezdí na zeleno. Vidíme víc, než si myslíte?“ To je název nové kampaně Dopravního podniku Ostrava, která má upozornit na platbu jízdného v MHD. Dopravce chce kampaní v prvé řadě poděkovat všem cestujícím, kteří dodržují přepravní podmínky a cestují s platným jízdním dokladem. Pro účely kampaně vzniklo i virální video, které má upozornit na problematiku jízdy bez platného jízdního dokladu.

Záběr jakoby pořízený přímo z vozidla MHD, zachycující cestujícího bez platné jízdenky v několika situacích, doprovázený rámečky s informací o platném nebo neplatném jízdním dokladu u každého cestujícího ve voze. Takto vypadá virální video, které kampaň v minulém týdnu odstartovalo. Hlavním motivem kampaně je konkrétní údaj ze statistik DPO, kdy se ukázalo, že v loňském roce cestovalo v ostravské MHD s platným jízdním dokladem 94 % cestujících. Zbylých 6 % zkontrolovaných cestujících revizory a asistenty přepravy jelo ve vozech DPO bez platného jízdního dokladu.

Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva DPO: "Poděkování. To je první věc, kterou bychom kampaní chtěli sdělit. Poděkování všem cestujícím, kteří cestují s platnou jízdenkou, protože ví, že platit v MHD je normální. Zároveň jsme v DPO hledali cestu, jak na problémové pasažéry upozornit. Chceme, aby 94 % našich cestujících vědělo, že nepřehlížíme nedodržování pravidel a záleží nám na jejich důvěře."

Příjmy z prodeje jízdného tvoří podstatnou složku v rozpočtu DPO. V roce 2020 byly náklady na provoz ostravské MHD cca 1 794 mil. korun. Výnosy z jízdného byly 346 mil. korun, kompenzace činila 1 434 mil. korun.

Michal Scholz, vedoucí odboru přepravy a tarifu DPO: "Jsme silně závislí na dotacích města, i díky nim můžeme Ostravanům nabídnout MHD na dosavadní vysoké úrovni. Každá koruna, kterou se nám do rozpočtu podaří získat z prodeje jízdného, představuje možnost udržet a zlepšovat MHD pro všechny. Naši revizoři a asistenti přepravy odhalí denodenně stovky cestujících bez platného jízdního dokladu a vypořádají se s nimi. Pro bezstarostné cestování doporučejeme pořidít si celoroční jízdenku, která z nabídky jízdenek vychází v přepočtu nejvýhodněji a umožňuje cestujícím bezstarostné využívání ostravské MHD během celého roku v přepočtu zhruba jen za 11 korun denně."

Virální video vznikalo v dílně marketingu DPO. Jeho tvůrci velice pečlivě zvažovali, jak nápad s virálním videem uchopit. Uvědomovali si přitom, že v případě využití kamerových systémů jde vždy o citlivé téma. Otazník ve sloganu kampaně „Vidíme víc, než si myslíte?“ proto znamená jednoznačně nadsázku, se kterou téma kamer ve vozidlech využili. Video vzniklo za použití profesionální kamery, tedy zcela mimo technologie bezpečnostních kamerových systémů, a bylo postprodukčně upraveno.

Letáková kampaň ve vozidlech ostravské MHD je doprovázena také samostatnou informační webovou stránkou, kde najdete i celé video.

Nahlásit chybu


K tématu

Každý osmý cestující byl v noci vyloučen z ostravské MHD

23. září 2023 11:25 | Ostrava-město | Jiří Cileček

1 724 zkontrolovaných cestujících v celkem 57 spojích, a z toho 216 vyloučených pasažérů za nedodržování smluvních přepravních podmínek. To jsou výsledky kontrolní bezpečnostní akce asistentů přepravy Dopravního podniku Ostrava (DPO) a strážníků Městské policie Ostrava (MPO), která proběhla v noci z pátku 22. září na sobotu 23. září. Noční akce probíhala na tramvajových linkách v centru Ostravy.

První velká letošní noční kontrola vyloučila z ostravské MHD 222 lidí

27. ledna 2024 13:32 | Ostrava-město | Jiří Cileček

Asistenti přepravy vyloučili vloni v rámci nočních bezpečnostních akcí z vozů Dopravního podniku Ostrava (DPO) v průměru o pět procent cestujících méně než v roce 2022 a o sedm procent méně než v roce 2021, kdy akce začaly. Zkontrolovaných cestujících během těchto akcí přitom přibývá, v uplynulém roce jich bylo přes 12 700. Dopravce počet mimořádných bezpečnostních kontrol rok od roku zvyšuje a cestující o nich pravidelně informuje. Letos jich plánuje deset, první proběhla v pátek 26. ledna.

111 vyloučených z MHD při noční razii v Ostravě, nejčastěji jeli bez lístku

20. dubna 2024 10:01 | Ostrava-město | Jiří Cileček

903 zkontrolovaných cestujících v celkem 35 spojích, a z toho 111 vyloučených pasažérů za nedodržování přepravních podmínek. To jsou výsledky kontrolní bezpečnostní akce asistentů přepravy Dopravního podniku Ostrava (DPO) a strážníků Městské policie Ostrava (MPO), která proběhla v noci z pátku na sobotu. Noční akce probíhala na tramvajových linkách v Ostravě-Jihu a tramvajových linkách v centru města.


V Bredě objevili historické schodiště. Jeho stáří se odhaduje na zhruba 100 let

Dnes 13:30 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Bývalý obchodní dům Breda ukrýval historické schodiště. Objeveno byla náhodně při jeho kompletní rekonstrukci, která právě probíhá. Jeho stáří se odhaduje na zhruba 100 let.

Děti si v Palkovicích užily čarodějnické odpoledne a s dospělými postavily májku

Všichni malí čarodějové a čarodějky z Palkovic se poslední dubnový pátek sešli ve sportovním areálu, kde si společně užili zábavné čarodějnické odpoledne plné soutěží.

Medaile ukradené z hrobu policisty našli jeho kolegové pomocí DNA

Dnes 9:51 | Ostrava-město | Libor Běčák

Zloděje, který v roce 2022 ukradl medaile z hrobu ostravského policisty zemřelého při tragické nehodě, usvědčila DNA nalezená na stužkách, které po krádeži ještě na vítkovickém hřbitově odhodil.

Magická noc si posledního dubna podmaní centrum města

První velkou akcí pod širým nebem bude v Novém Jičíně posledního dubna tradiční pálení čarodějnic. V tento den se otevře i rekonstruované Laudonovo nádvoříčko a novinkou bude ohňová show.

Elektrárna Dětmarovice odchází od uhlí

Včera 12:40 | Celý MS kraj | Tomáš Tikal

Elektrárna Dětmarovice odchází od uhlí. Společnost ČEZ zde za 2 miliardy korun postaví novou nízkoemisní teplárnu, která zajistí dodávky tepla pro Bohumín a Orlovou na další desítky let.

ADRA a dobrovolnictví na zkoušku s hendikepovanými klienty Santé

V rámci celorepublikových dnů dobrovolnictví uspořádala ADRA společně s organizací Santé projekt dobrovolnictví na zkoušku. Lidé o trávení volného času s hendikepovanými projevili zájem.

Mateřská škola v Horní Suché oslavila 100 let

Mateřská škola na Základní škole s polským vyučovacím jazykem v Horní Suché oslavila v Dělnickém domě krásných 100 let. Program byl bohatý a hlavně barevný.

Dlouholetý trenér juda Zdeněk Frenštátský získal Cenu města Havířova

V Kulturním domě Leoše Janáčka radnice ocenila osobnosti ve vybraných oblastech společenského života. Cenu města Havířova za rok 2023 si odnesl dlouholetý trenér Zdeněk Frenštátský.

Důležité zastávky MHD ve Frýdku-Místku dostávají nové digitální informační panely

Frýdek-Místek společně s dopravcem zvyšuje kvalitu MHD. Aktuálně se na důležitých zastávkách a terminálech instalují digitální LED panely. Ty ukazují informace o příjezdech autobusů v reálném čase a také mohou zobrazovat zprávy o mimořádných událostech.

Waldorfská škola v Ostravě-Porubě funguje už 10 let. Začínala pod hlavičkou Základní školy Ĺ. Štúra

Waldorfská škola v Ostravě-Porubě oslavila 10 let od svého založení. K tomuto výročí uspořádala Jarní slavnost, na které v kulturním domě Poklad vystoupily žáci mateřské školy, základní školy a studenti lycea.

Svářeči

Ostrava Nástup: od 1. května 2024 od 35 000 do 44 000 Kč/měsíc

Waldorfská škola v Ostravě-Porubě oslavila 10 let od svého založení

Waldorfská škola v Ostravě-Porubě oslavila 10 let od svého založení. K tomuto výročí uspořádala Jarní slavnost, na které v kulturním domě Poklad vystoupili žáci mateřské školy, základní školy a studenti lycea.

Vedení porubské radnice už po 20. ocenilo výjimečné pedagogy mateřských a základních škol

V Porubě si váží práci učitelů a každý rok oceňují ty nejlepší. A to zejména za jejich kreativitu, tvůrčí a inovativní přístup a další mimořádné aktivity.

Obyvatelé Moravské Ostravy a Přívozu diskutovali s vedením obvodu

Investice, strategický plán i kulturní akce letošního roku. To byla stěžejní témata, kterým se věnovali zástupci vedení Moravské Ostravy a Přívozu na prvním letošním setkání s občany.

Kvalitnější přípravu na mistrovská utkání zajišťují fotbalovému klubu 1. FC Poruba nová trávníková hřiště

25. dubna 2024 22:52 | Ostrava-Poruba | Yvona Fajtová | Expres Ostrava-Poruba

1. FC Poruba má kvalitnější zázemí. Ve Sportovním areálu Poruba klubu zprovoznil další dvě trávníková hřiště, která jsou ideální pro starší kategorie. Dosud tady měli jen hřiště s umělou trávou.

Vedení obvodu Ostrava-Jih řeší nevyhovující stav bytových domů v Bělském Lese

Vedení obvodu řeší situaci se špatným technických stavem bytových domů v Bělském lese. Aby dotčeným nájemníkům přestavilo výsledky odborné studie stavu budovy a možnosti náhradního bydlení, setkalo se s nimi v K-triu.

Okolí kostela sv. Ducha ozdobí jezírko. Na projektu se podíleli i občané

25. dubna 2024 8:41 | Ostrava-Jih | Tomáš Kořistka | Ostravské minuty

Další krásný veřejný prostor v Ostravě Jihu vznikne v okolí kostela sv. Ducha v Zábřehu. Dnes jde v podstatě o parkoviště, které se přemění v příjemnou lokalitu s jezírkem a spoustou míst k trávení volného času. Na projektu se podíleli i občané.

Ostravský dopravní podnik chce virální kampaní motivovat k platbě jízdného
Vydáno 5. srpna 2021 19:18, Ostrava-město, Jiří Cileček
„94 % cestujících jezdí na zeleno. Vidíme víc, než si myslíte?“ To je název nové kampaně Dopravního podniku Ostrava, která má upozornit na platbu jízdného v MHD. Dopravce chce kampaní v prvé řadě poděkovat všem cestujícím, kteří dodržují přepravní podmínky a cestují s platným jízdním dokladem. Pro účely kampaně vzniklo i virální video, které má upozornit na problematiku jízdy bez platného jízdního dokladu.

zdroj foto: Dopravní podnik Ostrava

Záběr jakoby pořízený přímo z vozidla MHD, zachycující cestujícího bez platné jízdenky v několika situacích, doprovázený rámečky s informací o platném nebo neplatném jízdním dokladu u každého cestujícího ve voze. Takto vypadá virální video, které kampaň v minulém týdnu odstartovalo. Hlavním motivem kampaně je konkrétní údaj ze statistik DPO, kdy se ukázalo, že v loňském roce cestovalo v ostravské MHD s platným jízdním dokladem 94 % cestujících. Zbylých 6 % zkontrolovaných cestujících revizory a asistenty přepravy jelo ve vozech DPO bez platného jízdního dokladu.

Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva DPO: "Poděkování. To je první věc, kterou bychom kampaní chtěli sdělit. Poděkování všem cestujícím, kteří cestují s platnou jízdenkou, protože ví, že platit v MHD je normální. Zároveň jsme v DPO hledali cestu, jak na problémové pasažéry upozornit. Chceme, aby 94 % našich cestujících vědělo, že nepřehlížíme nedodržování pravidel a záleží nám na jejich důvěře."

Příjmy z prodeje jízdného tvoří podstatnou složku v rozpočtu DPO. V roce 2020 byly náklady na provoz ostravské MHD cca 1 794 mil. korun. Výnosy z jízdného byly 346 mil. korun, kompenzace činila 1 434 mil. korun.

Michal Scholz, vedoucí odboru přepravy a tarifu DPO: "Jsme silně závislí na dotacích města, i díky nim můžeme Ostravanům nabídnout MHD na dosavadní vysoké úrovni. Každá koruna, kterou se nám do rozpočtu podaří získat z prodeje jízdného, představuje možnost udržet a zlepšovat MHD pro všechny. Naši revizoři a asistenti přepravy odhalí denodenně stovky cestujících bez platného jízdního dokladu a vypořádají se s nimi. Pro bezstarostné cestování doporučejeme pořidít si celoroční jízdenku, která z nabídky jízdenek vychází v přepočtu nejvýhodněji a umožňuje cestujícím bezstarostné využívání ostravské MHD během celého roku v přepočtu zhruba jen za 11 korun denně."

Virální video vznikalo v dílně marketingu DPO. Jeho tvůrci velice pečlivě zvažovali, jak nápad s virálním videem uchopit. Uvědomovali si přitom, že v případě využití kamerových systémů jde vždy o citlivé téma. Otazník ve sloganu kampaně „Vidíme víc, než si myslíte?“ proto znamená jednoznačně nadsázku, se kterou téma kamer ve vozidlech využili. Video vzniklo za použití profesionální kamery, tedy zcela mimo technologie bezpečnostních kamerových systémů, a bylo postprodukčně upraveno.

Letáková kampaň ve vozidlech ostravské MHD je doprovázena také samostatnou informační webovou stránkou, kde najdete i celé video.

Zdroj: https://polar.cz/zpravy/ostrava/ostrava-mesto/11000026875/ostravsky-dopravni-podnik-chce-viralni-kampani-motivovat-k-platbe-jizdneho