Záběr jakoby pořízený přímo z vozidla MHD, zachycující cestujícího bez platné jízdenky v několika situacích, doprovázený rámečky s informací o platném nebo neplatném jízdním dokladu u každého cestujícího ve voze. Takto vypadá virální video, které kampaň v minulém týdnu odstartovalo. Hlavním motivem kampaně je konkrétní údaj ze statistik DPO, kdy se ukázalo, že v loňském roce cestovalo v ostravské MHD s platným jízdním dokladem 94 % cestujících. Zbylých 6 % zkontrolovaných cestujících revizory a asistenty přepravy jelo ve vozech DPO bez platného jízdního dokladu.
Příjmy z prodeje jízdného tvoří podstatnou složku v rozpočtu DPO. V roce 2020 byly náklady na provoz ostravské MHD cca 1 794 mil. korun. Výnosy z jízdného byly 346 mil. korun, kompenzace činila 1 434 mil. korun.
Virální video vznikalo v dílně marketingu DPO. Jeho tvůrci velice pečlivě zvažovali, jak nápad s virálním videem uchopit. Uvědomovali si přitom, že v případě využití kamerových systémů jde vždy o citlivé téma. Otazník ve sloganu kampaně „Vidíme víc, než si myslíte?“ proto znamená jednoznačně nadsázku, se kterou téma kamer ve vozidlech využili. Video vzniklo za použití profesionální kamery, tedy zcela mimo technologie bezpečnostních kamerových systémů, a bylo postprodukčně upraveno.
Letáková kampaň ve vozidlech ostravské MHD je doprovázena také samostatnou informační webovou stránkou, kde najdete i celé video.