V zimním období 2020/2021 Ostravské komunikace spotřebovaly přes 4 600 tun posypové soli.
Petr Uhlíř, výrobní náměstek společnosti: "Zimní sezóna pro nás začíná 1. listopadem a teoreticky končí se závěrem března. Minulou zimu jsme ale končili až v polovině dubna, měli jsem celkem 69 takzvaných zásahových dní a zaznamenali jsme nejvyšší spotřebu posypové soli za posledních osm let."
Poprvé musely loni sypače vyjet k ošetření mostů už 5. listopadu. Náklady na údržbu komunikací, které jsou v majetku města Ostravy, za minulou zimu přesáhly 26 milionů korun (bez DPH). Letos se počítá s minimálně stejným objemem potřebných financí.
Petr Uhlíř, výrobní náměstek společnosti: "Zima může být mírnější, ale na druhou stranu rostou ceny všech vstupů, přesný odhad lze tedy nyní dát jen obtížně."
Eva Kijonková, mluvčí Ostravských komunikací: "Pokud jde o techniku, firma počítá se zapojením celkem 19 sypačů, 3 nákladních vozidel se zadním pluhem, 1 sněhové frézy, 3 nakladačů a 12 traktorů se zadní radlicí. Dvě třetiny techniky jsou v jejím vlastnictví. Další si podle potřeby najímá. Ve výjimečných situacích se dispečeři mohou obrátit také na hasiče, což ale za posledních několik let nebylo nutné."
Na silnice, které mají Ostravské komunikace v údržbě, vyjíždí během zimních měsíců na jedné směně 16 řidičů a celkem se ve třech směnách vystřídá 48 řidičů, které vysílá v součtu 8 dispečerů.
Pavel Król, vedoucí zimní údržby: "I na letošní zimu rádi přijmeme posily v podobě nových zaměstnanců. Navíc, pokud zůstanou i dále, nabízíme jim 45tisícový náborový příplatek."