Ostravské komunikace už začaly s opravami zimou poničených cest.
Díky recyklátoru nemusí firma čekat až na hlavní stavební sezónu, ale může nejhorší poškození povrchu vozovek opravit i během příznivého zimního počasí. Stačí, když se teploty pohybují okolo nuly. Metodou, která úspěšně nahrazuje použití studené balené směsi a z 95 procent se přibližuje teplé obalované asfaltové směsi používané ve stavební sezóně, zasáhly Ostravské komunikace už na mnoha místech.
Letošní zima se podle něj zatím vyvíjí podobně jako loni. Je bohatá na prudké střídání teplot a na změny klimatických podmínek, což vede k vytvoření mnoha nových silničních výtluků. Od dubna, kdy obalovny obvykle zahajují výrobu klasických asfaltových směsí, proto ostravská firma počítá s plným nasazením podle požadavků jednotlivých správců komunikací.
Stav cest, a tedy i výtluky, běžně mapují správci komunikací. Především Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), Správa silnic Moravskoslezského kraje a Ostravské komunikace, které tuto činnost zajišťují pro statutární město Ostrava. Prioritu předem nemají žádné lokality. Rozhodující je stav povrchu vozovky a vytíženost dané trasy. Dálniční tahy vedoucí přes Ostravu spravuje přímo ŘSD s jeho dálničním střediskem údržby. Na opravu výtluků silnic I. třídy v Ostravě má ŘSD smlouvu s firmou Eurovia v rámci zimní údržby komunikací.
Recyklátor (typ Bagela BA 7000 F) funguje v podstatě jako míchačkový buben s lopatkami a dvířky na vysypání rozehřáté směsi. Ve spodní části je opatřený naftovým hořákem. Za optimálních podmínek dokáže za hodinu ohřát až čtyři tuny materiálu pro vyspravení výtluků menšího až středního rozsahu. Výhodou je jak zimní provoz tak to, že recykluje původní vybouranou živičnou vrstvu vozovek.