Dopravní podnik Ostrava (DPO) digitalizoval nejen systém odbavení cestujících, velký krok učinil také v oblasti digitalizace výběrových řízení. Už pátý rok nejen veřejné zakázky, ale také poptávková řízení probíhají elektronickou formou v systému PROEBIZ. Ten řídí a archivuje kompletní historii tendrů. Zaměstnanci DPO organizují dodavatelské zakázky v transparentním systému, který garantuje volbu té nejlepší nabídky.
zdroj foto: Dopravní podnik Ostrava
V průměru 230 nových dodavatelů každý rok, aktuálně od roku 2016 už celkem více než 1 600. Za pět let fungování digitalizovaných výběrových řízení vysledoval DPO výhody nejen v podobě pestrosti vítězných firem, ale také větší otevřenosti pro nové dodavatele a hlavně výhodnosti získaných podmínek pro samotný podnik.
Daniel Morys, předseda představenstva a generální ředitel DPO: "Dopravní podnik Ostrava na své cestě digitalizace společnosti uspěl nejen v konceptu tzv. Bezpapírového odbavení, ale velký krok učinil v oblasti digitalizace výběrových řízení.Musím říct, že tato oblast byla v minulosti značně podceňována. Jsem rád, že změny, které jsme po mém příchodu do DPO učinili, začínají přinášet své ovoce. Digitalizace určitě není všelék na transparentnost a otevřenost veřejných zakázek, ale v kombinaci se systémem spolupráce s administrátory z řad renomovaných právních firem a vnitřními kontrolními a kompetenčními procesy značně vzrostla důvěra dodavatelského trhu, díky čemuž se nám jich do výběrových řízení hlásí stále více."
Michal Otava, člen představenstva a ředitel nákupu a investic DPO: "Sledujeme trendy dodavatelského trhu a začínáme sklízet ovoce. Roste nám nejen průměrný počet uchazečů ve výběrových řízení, ale také počet potenciálních dodavatelů celkem. Realizace výběrových řízení a veřejných zakázek je administrována kvalifikovanými zaměstnanci DPO. Specialisté nákupu se pravidelně účastní metodických dnů a školení, které provádí jak Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, tak Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. K pozitivnímu trendu nepřispívá pouze digitalizace našeho nákupního procesu, významná výběrová řízení nad 10 mil. Kč nám navíc administrují renomované advokátní kanceláře, jejichž právníci jsou členy České advokátní komory."
DPO manažersky sleduje v oblasti zakázek řadu kvalitativních ukazatelů, jako jsou například:
Důvěryhodnost: počet uchazečů na jedno výběrové řízení
Různorodost: počet dodavatelů ke všem výběrovým řízením
Administrativní náročnost: počet dní od vyhlášení výběrového řízení po datum podpisu smlouvy
Poměr cen: očekávaná cena výběrového řízení vs. dosažená
1 012 zkontrolovaných cestujících v celkem 46 spojích, a z toho 50 vyloučených pasažérů za nedodržování přepravních podmínek. To jsou výsledky kontrolní bezpečnostní akce asistentů přepravy Dopravního podniku Ostrava (DPO) a strážníků Městské policie Ostrava (MPO), která proběhla v noci z pátku 7. února na sobotu 8. února 2025. Noční akce probíhala na autobusových linkách v Ostravě-Jihu a tramvajových linkách v centru města.
Chycení černí pasažéři v ostravské MHD, kteří nebudou mít na okamžité zaplacení pokuty se nově pořádně prohnou. Dopravní podnik chystá od července navýšení pokut za pozdější platbu jízdy bez platného dokladu o rovnou tisícovku. Jízda načerno tak vyjde na 2 500 korun. Změna vychází z nové legislativy a promítne se do aktualizovaných přepravních podmínek.
Asistenti přepravy Dopravního podniku Ostrava společně se strážníky městské policie zintenzivnili kontroly ve vozech MHD. Během týdenní akce zkontrolovali více než 23 tisíc cestujících, z nichž každý čtrnáctý byl vyloučen z přepravy. Cílem je zvýšení bezpečnosti a komfortu cestujících.
Charita se intenzivně připravuje na Tříkrálovou sbírku. Oslovuje dobrovolníky, chystá kostýmy, koruny a pečetí pokladničky. Koledníci vyrazí do ulic zkraje ledna.
Ve Svinově letos poprvé vznikl obecní betlém. Nejde však jen o vánoční dekoraci, ale o nový
symbol setkávání, který má lidem v uspěchané době připomenout klid a pospolitost.
Policie zveřejnila další informace ke štědrovečerní tragické události ve Vratimově na Ostravsku. Policisté obvinili muže středního věku ze spáchání zvlášť závažného zločinu vraždy. Kriminalisté pokračují v intenzivním vyšetřování.
Obec Slováků v Karviné má za sebou další klasické předvánoční setkání, při němž se zpívalo a tančilo, ale především se vroucně setkávali její členové. Letos za doprovodu vystoupení souboru Velká Magurka ze Slovenska.
Park za radnicí v Ostravě-Mariánských Horách by se měl výrazně proměnit. Radnice připravuje jeho revitalizaci a ještě před zahájením prací představila záměr místním obyvatelům. Ti se mohli zapojit do veřejné debaty a říct, co by v parku chtěli změnit.
Klasickými předvánočními akcemi se na základních školách staly vánoční jarmarky. Letos hned dvě základní školy v Karviné přizvaly na tuto akci karvinské sportovce, aby zpestřili program a děti také například motivovali ke sportu.
Policisté vyjížděli na Štědrý den dopoledne k tragickému případu do Vratimova na Ostravsku. V jednom z domů nalezli muže bez známek života. Policie potvrdila, že šlo o násilnou smrt, případem se nyní zabývají krajští kriminalisté.
Lidé v Horní Suché ukázali, že jim není lhostejný život jejich sousedů. Společná iniciativa přinesla konkrétní pomoc rodině malé Nelinky, která potřebuje dlouhodobou podporu při náročné péči.
Poslední sobotu před Štědrým dnem se na náměstí Republiky konaly vánoční trhy. Vedle prodejních stánků nabídly také tvořivé dílny. V jedné z nich vznikla originální dřevěná socha pro Studénku.
Park za radnicí v Ostravě-Mariánských Horách by se měl výrazně proměnit. Radnice připravuje jeho revitalizaci a ještě před zahájením prací představila záměr místním obyvatelům. Ti se mohli zapojit do veřejné debaty a říct, co by v parku chtěli změnit.
Poslední léta přinesla významnou proměnu Bělského lesa, největší zelené plochy v Ostravě. Nyní zde přibyly nové povalové chodníky a další prvky, které propojily takzvané Starobělské Lurdy s kaplí Panny Marie Lurdské a studánku Matky Boží.
Ostrava poděkovala pěstounům na přechodnou dobu, kteří se starají o děti v krizových životních situacích. Na tradičním adventním setkání zaznělo nejen ocenění jejich práce, ale také výzva dalším lidem, aby se do této náročné formy péče zapojili.
Ostrava se už několik let snaží podporovat nápady občanů, kteří jsou ochotni přiložit ruku k dílu a vylepšit své okolí. Díky programu Tvoříme prostor už tak vznikla řada pozoruhodných projektů, jedním z nich je Fajna zastávka v Kunčičkách.
Dopravní podnik Ostrava zavedl kromě bezpapírové dopravy i bezpapírová výběrová řízení
Vydáno 23. května 2022 19:48, Ostrava-město, Jiří Cileček
Dopravní podnik Ostrava (DPO) digitalizoval nejen systém odbavení cestujících, velký krok učinil také v oblasti digitalizace výběrových řízení. Už pátý rok nejen veřejné zakázky, ale také poptávková řízení probíhají elektronickou formou v systému PROEBIZ. Ten řídí a archivuje kompletní historii tendrů. Zaměstnanci DPO organizují dodavatelské zakázky v transparentním systému, který garantuje volbu té nejlepší nabídky.
zdroj foto: Dopravní podnik Ostrava
V průměru 230 nových dodavatelů každý rok, aktuálně od roku 2016 už celkem více než 1 600. Za pět let fungování digitalizovaných výběrových řízení vysledoval DPO výhody nejen v podobě pestrosti vítězných firem, ale také větší otevřenosti pro nové dodavatele a hlavně výhodnosti získaných podmínek pro samotný podnik.
Daniel Morys, předseda představenstva a generální ředitel DPO: "Dopravní podnik Ostrava na své cestě digitalizace společnosti uspěl nejen v konceptu tzv. Bezpapírového odbavení, ale velký krok učinil v oblasti digitalizace výběrových řízení.Musím říct, že tato oblast byla v minulosti značně podceňována. Jsem rád, že změny, které jsme po mém příchodu do DPO učinili, začínají přinášet své ovoce. Digitalizace určitě není všelék na transparentnost a otevřenost veřejných zakázek, ale v kombinaci se systémem spolupráce s administrátory z řad renomovaných právních firem a vnitřními kontrolními a kompetenčními procesy značně vzrostla důvěra dodavatelského trhu, díky čemuž se nám jich do výběrových řízení hlásí stále více."
Michal Otava, člen představenstva a ředitel nákupu a investic DPO: "Sledujeme trendy dodavatelského trhu a začínáme sklízet ovoce. Roste nám nejen průměrný počet uchazečů ve výběrových řízení, ale také počet potenciálních dodavatelů celkem. Realizace výběrových řízení a veřejných zakázek je administrována kvalifikovanými zaměstnanci DPO. Specialisté nákupu se pravidelně účastní metodických dnů a školení, které provádí jak Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, tak Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. K pozitivnímu trendu nepřispívá pouze digitalizace našeho nákupního procesu, významná výběrová řízení nad 10 mil. Kč nám navíc administrují renomované advokátní kanceláře, jejichž právníci jsou členy České advokátní komory."
DPO manažersky sleduje v oblasti zakázek řadu kvalitativních ukazatelů, jako jsou například:
Důvěryhodnost: počet uchazečů na jedno výběrové řízení
Různorodost: počet dodavatelů ke všem výběrovým řízením
Administrativní náročnost: počet dní od vyhlášení výběrového řízení po datum podpisu smlouvy
Poměr cen: očekávaná cena výběrového řízení vs. dosažená