Dostavba dálnice D1 byla naplánována přes město právě proto, aby ulehčila dopravnímu systému ve městě, což by mělo zároveň také příznivý vliv na stav ovzduší. Kvůli zpoplatnění městské části se ale většina aut vrací na silnice nižších tříd do města. Primátor Ostravy, Petr Kajnar se dopisem obrátil na Ministerstvo dopravy ČR, aby tento úsek, stejně jako v Praze a Brně, nepodléhal dálničním poplatkům. Zároveň vyzval primátory těchto měst ke spolupráci.
Patr Kajnar, primátor Ostravy (ČSSD): "To, co společně zamýšlíme, je vytvoření tlaku na Ministerstvo dopravy, aby nezploplatňovalo dálnice, které procházejí velkými městy."
Prvním příznivým krokem ze strany vlády je vytvoření pracovní skupiny, která má do Ostravy přijet řešit kvalitu ovzduší. Celé věci se snaží pomoci i Ostravané formou petice, kterou iniciuje Česká pirátská strana.
Robert Adámek, iniciátor petice: "Chceme, aby městský okruh dostal nějakou výjimku, aby to bylo stejné jako v jiných městech."
Anketa, obyvatelé Ostravy: 1. "Nevím, proč bych měl platit na dálnici, takový kousíček." 2. "Je to zbytečné, ty poplatky tam."
Podpisová akce má být ukončena v prvních květnových dnech a iniciátoři ji chtějí odvézt na Ministerstvo dopravy ČR.