Zatímco letos šlo z rozpočtu SFDI na dopravní infrastrukturu v kraji více než sedm miliard korun, pro příští rok je částka o více než třetinu nižší. „Zatím jde o návrh rozpočtu a my doufáme, že se finanční prostředky budou navyšovat. V současnosti v rozpočtu na příští rok chybí zhruba 18, 4 miliardy korun na nově zahajované stavby,“ uvedla Olga Mertlová s tím, že pro Moravskoslezský kraj je připraveno zhruba 4, 4 miliardy korun. Přiznala zároveň, že návrh rozpočtu nepočítá ani s finančními prostředky na opravy silnic II. a III. tříd, což náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Jakub Unucka označil za problém. „Obecně platí, že bychom neměli navyšovat neinvestiční prostředky v rozpočtu, ale ty investiční. Otázkou také zůstává, jak se s veřejnými prostředky nakládá,“ poznamenal prezident Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Pavel Bartoš.
V oblasti silniční infrastruktury budou pokračovat v příštím roce ještě stavby na silnici I/11 - úseky Nebory – Oldřichovice a Oldřichovice – Bystřice, dále se bude stavět úsek Třanovice – Nebory. Peníze jsou také na úsek Ostrava Prodloužená Rudná – hranice okresu Opava. Budou se rovněž stavět obchvaty Opavy,Frýdku – Místku či Krnova. Z oblasti železniční infrastruktury nejvyšší částka půjde v příštím roce na pokračování optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice.
Hlavním tématem letošního jedenadvacátého ročníku konference TRANSPORT bylo především téma železniční infrastruktury a dopravy. Hovořilo se o koncepci osobní regionální železniční dopravy, o přípravě projektů železniční infrastruktury v kraji, o stavu přípravy projektových záměrů vysokorychlostních tratí v Česku i v Moravskoslezském kraji a hodnotil se význam konference pro přínos infrastrukturních projektů v kraji.
Konferenci TRANSPORT finančně podpořil ze svého rozpočtu i Moravskoslezský kraj.
