Na víkendovou akci přijelo bezmála 40 vzácných veteránů věhlasných světových značek. Cílem nebylo jen jejich vzájemné setkání.
Marcela Rotter, hlavní pořadatelka: „V podstatě na pozadí fenoménu těchto historických vozidel se snažíme propagovat, a myslím si, že velmi úspěšně, krásy Moravskoslezského kraje, zejména Jeseníků.“
„My jsme z Vrbna pod Pradědem, přijeli jsme Aerovkou a jsme tu moc rádi.“
Viktor Vymětal, účastník akce, Bruntál: „Přijel jsem z Bruntálu Pragou Piccolo z roku 1932, je to objem litr, provedení limuzína-luxusní provedení a je původní včetně čalounění.“
Program jízdy veteránů byl náročný a prověřil i jejich technické schopnosti. Divákům pak poskytl přehled vývoje výroby automobilů od doby před 1.světovou válkou až do 70.let 20. století.
Taťána Farag, spolupořadatelka: „Náš program začal ráno výjezdem na Ovčárnu a zde posádky si prohlédnou krásné prostředí Pradědu, a pak nás čeká cesta dolů do Karlovy Studánky, kde bude tzv. otevřené muzeum historických veteránů před lázněmi v Karlově Studánce.
Krásu nablýskaných veteránů si nenechaly ujít ani známé osobnosti.
Karel Loprais, automobilový závodník: „ Je to něco úžasného. Jednak jsou tady nádherná auta, vynikající lidi a počasí, které jsme tady ještě neměli nikdy.“
Světlana Nálepková, herečka: „Posadili mě do krásného auta, myslím toho nejkrásnějšího, i když jsou tady všechny krásný, a jmenuje se snad Hispana. Je to přenádherný auto ale obrovský, takže člověk tam nemá vůbec odhad, ani na jednu, ani na druhou stranu ani dopředu. Přišlo mi to, že to je asi největší auto ve kterým jsem kdy seděla. Fakt. My sem jezdíme hodně hrát tady do toho kraje, mám tady kamarády v Bludově, skoro rodinu bych řekla, takže je moc často navštěvuju, takže tady ten kraj moc dobře znám a jezdím se často.“
Celá akce byla pokračováním úspěšného projektu Trofeo Niké Bohemia a v atraktivním horském prostředí se stala centrem pozornosti stovek diváků i milovníků automobilové historie.