Základní zaměření ekologické soutěže se každý rok mění. Tématem letošního ročníku byla evoluce.
Martina Krayzlová, učitelka, organizátorka soutěže : „Děti vyplňují kvízy s tématem jako je třeba Egypt, soutěží na školní zahradě jako pračlověci v podstatě, sledují v mikroskopu preparáty. Jsou tam různé filmové role a tajenky, které se vztahují k tématu evoluce.“
Anketa, účastníci soutěže: „Podle mě tady byla nejtěžší angličtina, protože ty úkoly byly složité.“
„Mě nejvíc zaujal třeba tenhle úkol. Ten je takový, že se to konečně přeneslo někam do přírody a že to není furt vevnitř a nejsou to jenom takové testy.“
„No mně se asi nejvíc líbila, líbil ten vstupní test, ten byl totiž takový zajímavý totiž.“
„My jsme z gymnázia z Bruntálu a přihlásili jsme se, protože nás to zajímá, protože nás to baví.“
„Mě asi všeobecný test co jsme psali na začátku.“
„Mě baví biologie a všechno kolem toho a prostředí a tak.“
Letošního ročníku oblastní ekosoutěže se zúčastnilo sto dvacet dětí od čtvrté do deváté třídy. Pro učitele připravili organizátoři vlastní program.
Leoš Sekanina, ředitel ZŠ Okružní Bruntál: „Učitelé jednak vyslechli nabídky organizací např. LČR a jejich programu Lesní pedagogika, poté také nabídku SVČ a kromě toho zde probíhá takové sdílení, kdy si učitelé navzájem sdělují své zkušenosti, své poznatky právě z environmentální výchovy.“
Martin Mišan, učitel ZŠ Jindřichov: „Myslím, že to je výborné pro děti, že se vedou ke vztahu k přírodě, nejenom k technice, což je v dnešní době důležité. Výborný, jedním slovem výborný.
Děti ze Základní školy Okružní mohou od letošního roku využívat novou školní zahradu. Organizátoři ji také využili při pořádání ekosoutěže.