Kolonu vyšperkovaných veteránů s posádkami v dobovém oblečení vedl Karel Loprais se svou legendární Tatrou. Z krnovského náměstí ji vyvezl na Cvilín, kde autům požehnal farář. Jízda poté pokračovala přes Ludvíkov a Karlovu Studánku na Hvězdu v Jeseníkách a dále do Malé Morávky a na hrad Sovinec.
“Trofeo Niké Jeseníky máme na krnovském náměstí po třetí. No a poté se dáme etapou po našich krásných Jeseníkách,” říká Jan Krkoška, místostarosta Krnova
“Požehnal jsem těmto autům, protože církev žehná všem, kteří chtějí být blíž k druhému člověku a především pánu Bohu.” hovoří Josef Goryl, farář
Posádek je rok od roku více. Přibývá jich hlavně díky podpoře Moravskoslezského kraje.
“Máme o 20 více startujících posádek, čili 55 exkluzivních automobilů, letošní Trofeo Niké 18.ročník nám zdobí spolek panstva úplně úžasný.Všude spousta lidí, kteří na nás evidentně čekali, protože měli připravené stolečky, byli nadšení, mávalo se,” má radost Marcela Rotter, pořadatelka závodu
“Je nás tady 16 a nosíme dobu Biedermeier, takže to je období 1840 až 1860,” říká Ivana Hrdličková, jednatelka
“Je to francouzský Chenard Walcker z roku 1912, je to automobil, s kterým se zúčastňujeme těchto rellye, která jsou pouze pro předválečná vozidla a přijeli jsem z Lanškrouna,” uvádí Pavel Beran, majitel veterána
“Letos je to setkání nádherné, protože je 50 aut, jedno pěknější než druhé, takže je na co se dívat a samozřejmě projíždíme krajinou, která za to stojí vidět”, libuje si Karel Loprais, automobilový závodník
Nejstarším veteránem byl Ford T z roku 1911.