Letos potřinácté proběhl v ulicích města Frýdku-Místku pravidelný průzkum spokojenosti občanů s poskytovanými službami, které celoročně zajišťují pracovníci Technických služeb. Za účelem zjišťování spokojenosti či nespokojenosti procházeli ulicemi brigádníci a vytypovaných kolemjdoucích se ptali, jak je podle nich o vzhled a funkčnost města postaráno. Celkem bylo osloveno 460 respondentů, kteří odpovídali na 13 otázek, spadajících do všech oblastí činnosti Technických služeb.
Jaromír Kohut, předseda představenstva TS F-M: “Pokud bych to měl nějakým způsobem zhodnotit, protože náš dlouhodobý cíl je v každé oblasti získat 75 procentní spokojenost, tak s úrovní veřejného osvětlení je standardně dlouhodobě vysoká spokojenost. V letošním roce to číslo dosáhlo hodnoty 91 procent. Co se týče nasvětlení přechodů, tam jsme zhruba na 81 procentech. Zde byla největší nespokojenost s křižovatkou u Kauflandu, kde nešlo ani tak o nasvětlení, jako spíš o krátký signál pro pěší. Musím občanům vysvětlit, že ten signální plán tam kvůli velké frekvenci nelze nastavit jinak, aby byla vyvážená kontinuita pro motoristy i pro pěší, takže nejsme schopni s tím momentálně nic jiného dělat.”
Pozitivní ohlas zaznamenaly Technické služby v oblasti správy městského mobiliáře, kde sice nedosahují stanovené 75 procentní spokojenosti, přesto ale v průběhu let procenta stoupají. Oproti loňským 57 procentům jsou letos lidé s úrovní městského mobiliáře spokojeni na 69 procent. A spokojeni jsou i s vánoční výzdobou, a to na 86 procent. Méně spokojeni už jsou ale s parkovišti.
Jaromír Kohut, předseda představenstva TS F-M: “Tady je spokojenost lehce nad 50 procent. Pohybuje se nám to mezi 50 až 55 procenty. Největší nespokojenost je s nedostatkem. Bohužel s tím my ale asi nic neuděláme. Kapacity a možnosti jak územního plánu města, tak i finanční kapacity města jsou omezené. Je to běh na dlouhou trať. Počet vozidel stoupá. Je to celorepublikový problém, který se nevyhýbá ani městu Frýdek-Místek.”
Nejvyšší číslo v historii provádění průzkumu spokojenosti zaznamenaly Technické služby v oblasti úklidu města. Lidé jsou spokojeni na 91 procent. 78 procentní úspěšnosti dosáhly i v rámci zimní údržby. Co se týká zeleně, v místecké části se spokojenost drží na necelých 85 procentech, ve Frýdku je číslo o devět procent nižší. 75 procent dotazovaných má povědomí i o pohřební službě, kterou Technické služby provozují.