Plány magistrátu na opravu střední části třídy T.G.Masaryka vypadaly více než slibně. Minulé pondělí naběhli pracovníci technických služeb do ulice hned pod Rubikovou křižovatkou a začali frézovat starý asfaltový povrch až po kruhový objezd u Kostikova náměstí a práce jim šly opravdu od ruky.
Nový asfalt se začal pokládat mnohem dříve, než se předpokládalo a za normálních okolností by oprava vyšla časově ještě mnohem lépe, než se původně předpokládalo, jenže se objevily nečekané komplikace.
Rada města proto stála před důležitým rozhodnutím. Dokončit opravu ulice podle plánu nebo problém s praskajícími betonovými zálivy pro autobusy vyřešit rovnou. Výběr padl jednoznačně na variantu číslo dvě.
To tím pádem znamená, že se výrazně prodlouží i uzavírka ulice, a to až do 26. června. Autobusové zastávky Frýdek a T.G. Masaryka budou navíc mimo provoz ještě déle, až do 17. července. Autobusy tak budou i nadále jezdit po objízdných trasách a využívat nejbližší zastávky u magistrátu a Na Veselé. Důvodem jsou technologické postupy ve spojitosti s vytvrdnutím betonu.
Někdo by mohl namítat, že autobusové zálivy by mohly mít asfaltový povrch jako navazující vozovka, ale vzhledem k vytíženosti zastávek by v nich autobusy brzy vyjezdily koleje. Pokud by se zálivy neopravily rovnou, hrozilo by jejich další a větší poškození a kdyby se opravy odložily, musela by se později zničit i část nově budované cesty. To by bylo velmi neekonomické a zároveň by si to vyžádalo další uzavírku této frekventované ulice.
Objízdná trasa je také jeden z důvodů, proč se magistrát rozhodl část ulice opravit. Uzavírka estakády začne už v červenci a třídu T.G. Masaryka tak čeká obrovské zatížení. Rekonstrukce byla původně vyčíslena na více než 2 miliony korun. Náklady na vybourání starých autobusových zálivů a vybudování zcela nových pak byly vyčísleny na 1,3 milionu korun.