Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Budou ve Frýdku-Místku úsekové radary? Město zjišťuje jaké jsou možnosti jejich pořízení

Frýdek-Místek |

Zavést úsekové měření rychlosti nebo ne? To je otázka, na kterou teď hledají odpověď ve Frýdku-Místku. Zástupci magistrátu se zatím byli podívat, jak funguje podobné měření ve městech, kde s ním mají zkušenosti a nyní budou vyhodnocovat, na jak legislativně, personálně a finančně náročné by bylo ho ve městě vybudovat a spravovat.

Překročení maximální povolené rychlosti je nejčastější dopravní přestupek. Ročně se ho v Česku dopustí v průměru více než 130 tisíc řidičů. Nejúčinnější způsob, jak přinutit řidiče jezdit podle předpisů je měření rychlosti. Dnes hlavně formou stacionárních nebo úsekových radarů. A právě o možnost úsekového měření rychlosti se začalo uvažovat i ve Frýdku-Místku.

Anketa: 1.) "Já nejezdím rychle, takže mě se to tak nějak netýká ani, ale možná, že to je dobré, protože někteří jezdí rychle." 2.) "Já si myslím, že by to bylo třeba, že by to pasovalo jak se říká." 3.) "Tak asi jo, mělo by se." 4.) "Vždyť tu je všude omezená rychlost, ne?"
Karel Deutscher, náměstek primátora Frýdku-Místku: "Nejenom město, ale i okolní obce jsou hlavně nespokojeny s tím, jaká je bezpečnost na silnicích nebo hlavně v okolí silnic. Máme obrovské problémy na přechodech pro chodce nebo na silnicích, které jsou v intravilánu, dochází k velkému překračování rychlosti."

Po zavedení úsekového měření volají především okolní obce, protože řidiči na řadě místech, kde to svádí k vyšší rychlosti, vůbec nedodržují předpisy.

Karel Deutscher, náměstek primátora Frýdku-Místku: "Řidiči jsou v tomhle velmi nezodpovědní. Máme informace jak z našich okrajových částí Zelinkovic, Lískovce, Skalice, ale i z těch vnitřních ulic Střelniční nebo Bruzovská, kde máme přechody pro chodce a je tam pravidelně překračována povolená rychlost a dochází k nebezpečným situacím právě kolem přechodů pro chodce a kde se pořád pohybují chodci."

Zástupci magistrátu se proto byli osobně podívat, jaké mají zkušenosti s úsekovým měřením v jiných městech.

Karel Deutscher, náměstek primátora Frýdku-Místku: "Máme za sebou návštěvu ve Valašském Meziříčí, kde už dlouhé roky provádějí měření. Stejně tak máme informace z Havířova a v tuto chvíli zvažujeme, není to nic výjimečného, dneska rychlost měří Ostrava, Hlučín, Valmez, Havířov a další města, takže ano, jde to udělat a ty informace, které máme, tak třeba říkají, že ta rychlost nebo počet vlastně toho překračování rychlosti se od 90 procent snížil, takže ta bezpečnost se jednoznačně potom pozitivně projevila."

Radnice je přesto zatím k plánu velmi ostražitá, třetina přestupků totiž končí v administrativně náročném správním řízení. Města, která měření zavedla, musela také přijmout další zaměstnance, kteří začali agendu spravovat.

Karel Deutscher, náměstek primátora Frýdku-Místku: "Musely výrazně posílit a museli nabrat nové lidi, kteří to zpracovávají, a to je vlastně důvod, proč se nám úplně do toho nechce a proč tak pečlivě zvažujeme, zda měřit rychlost nebo neměřit. Na druhou stranu ta bezpečnost na silnicích nebo hlavně bezpečnost chodců nás zajímá a my ji potřebujeme vyřešit."

Instalace úsekového radaru vyjde podle zkušeností z jiných měst na částku do zhruba 1,5 milionu korun. Veškeré provozní náklady by se pak měly pohybovat i v případě například dvou zaměstnanců, kteří by se starali o administrativu zhruba do 700 tisíc korun ročně. To by ale mohly vyvážit právě peníze vybrané na pokutách, které by šly do městské kasy.

Nahlásit chybu


K tématu

V Rychvaldě řeší, kam umístit úsekové radary ke zpomalení rychlých řidičů

10. března 2024 12:03 | Rychvald | Libor Běčák

Obyvatele Rychvaldu na Karvinsku trápí řidiči, kteří některými ulicemi projíždějí příliš rychle a ohrožují ostatní účastníky silničního provozu, především chodce a cyklisty. Město proto chce instalovat radary, se kterými však zatím mají problém dopravní policisté.

Dodržování rychlosti bude v Nošovicích hlídat radar, obec čeká na schválení smlouvy

29. března 2024 18:30 | Nošovice | Michal Slonina | Nošovický miniexpres

V Nošovicích se sešli zástupci okolních obcí, aby společně projednali pořízení systémů pro kontrolu dodržování rychlosti ve svých katastrech. Půjde o více než 15 nových měřících míst v různých lokalitách. Nošovice řeší problém s nedodržováním povolené rychlosti dlouhodobě.


U hraničního přechodu Bumbálka havarovala motorkářka, lékaře museli vysadit z vrtulníku

Dnes 20:30 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Ve středu 1. května odpoledne zasahoval vrtulník LZS Ostrava a posádka rychlé zdravotnické pomoci z Rožnova pod Radhoštěm u nehody motocyklu. Nehoda se stala mezi obcí Bílá a hraničním přechodem Bumbálka, na rozhraní Moravskoslezského a Zlínského kraje. Informaci o události získali operátoři tři minuty před půl třetí odpoledne.

Žáci těrlických základních škol hráli tradiční prvomájový turnaj ve fotbale o Sladký míč

Na fotbalovém stadionu se 1. května odehrál tradiční turnaj žáků základních škol o Sladký míč.

První část opravené ulice Borovského je průjezdná, uzavírka začala v dalším úseku

Rekonstrukce ulice Borovského se posunula do 2. etapy. V tuto chvíli je již opravená část silnice průjezdná a práce se posunuly výše k ulici Na Kopci.

DIAMO zveřejní možnosti sanace heřmanické haldy 20. června

Heřmanická halda. Je jí sto let, leží na okraji Ostravy, kousek od čtvrtí Hrušov a Heřmanice. Její rozloha je 60 hektarů, na kterých je uloženo 30 milionů tun hlušiny z bývalých dolů. Materiál, který obsahuje také uhlí, hoří. A i když jsou podzemní požáry uhelných odvalů běžné, například v sousedním Polsku jich doutná a prohořívá na 15, u Heřmanické haldy to je možné vnímat jako problém. Je tam totiž uložen také nebezpečný odpad z koksoven.

Protest proti továrně v Dolní Lutyni neslábne, atmosféra setkání s občany byla opět napjatá

Kulturní dům v Dolní Lutyni znovu naplnili občané nespokojení s plánovanou stavbou továrny v obci. Vadí jim zabírání úrodné půdy a rozdělení vesnice, ale taky to, že stále nevědí, kdo je investorem. Spíš než pro odpovědi na otázky přišli na pondělní setkání protestovat.

AZ Havířov do 1. ligy nepostoupil, zklamání bylo velké

Rozhodující hokejový zápas mezi AZ Havířov a Chomutovem byl nesmírný boj. Přesto, že hráči do posledního domácího utkání dali všechno, stejně jako fanoušci, postup do první ligy si zajistil Chomutov.

První moduly nového pavilonu Karvinské hornické nemocnice už dorazily

Do další fáze se uplynulý týden posunula výstavba nového pavilonu chirurgických oborů Karvinské hornické nemocnice (KHN). Na připravenou základovou desku začínají stavaři ukládat jednotlivé moduly. Vznikne tak zázemí pro operace nádorových onemocnění prsu, jednodenní chirurgii a laparoskopické výkony.

Obchvat Komárova má pravomocné územní rozhodnutí. Klíčová stavba by měla být dokončena v roce 2029

Jižní obchvat Komárova už má pravomocné územní rozhodnutí. Tato dopravní stavba je klíčová nejen pro Opavu, ale zejména pro západní část Moravskoslezského kraje.

Karvinští strážníci monitorují prostor v Karviné-Loukách kvůli prostitutkám

V Karviné-Loukách začali strážníci kvůli přítomnosti prostitutek lokalitu monitorovat. Jde o opatření pro řidiče, kteří jejich služby využívají, aby si uvědomili, že nahrávka může být použita jako důkazní prostředek pro pozdější správní řízení před přestupkovou komisí.

Uplynulo 79 let od osvobození Ostravy. Vzpomínka na padlé se uskutečnila v Komenského sadech

Ostrava si 30. dubna tradičně připomněla osvobození města od fašistických okupantů. Vyvrcholila tak Ostavsko-opavská operace, která byla největší bitvou 2. světové války na našem území. Průmyslové město osvobodili kromě Rudé armády také příslušníci 1. čs. armádního sboru.

Evu s 360 kily usadili do lázeňského parku v Čeladné na třítunový podstavec

360 kilová bronzová plastika s názvem Eva je jedním z největších figurálních děl českého sochaře Davida Moješčíka. Instalována byla v lázeňském parku v Rehabilitačním centru Čeladná.

Kapličku svaté Otýlie ve Frýdku-Místku opravili potomci jejího zřizovatele

Na zdi Neumannovy přádelny ve Staroměstské ulici ve Frýdku-Místku doslova září kaplička svaté Otýlie. Opravil ji na vlastní náklady potomek jejího zřizovatele. Město ještě připravuje opravu okolní zdi.

Den Země ve Frýdku-Místku učil o světě zvířat a jak chránit přírodu

Den plný her, soutěží, a hlavně zvířat a informací o ochraně přírody. Takové byly další velkolepé oslavy Dne Země ve Frýdku-Místku. Letošní ročník odpovídal hlavně na otázky, jak nám pomáhají zvířata a co pro ně můžeme udělat?

Frýdek-Místek je druhým nejlepším městem pro život v Moravskoslezském kraji

Frýdek-Místek je druhým nejlepším místem k životu v Moravskoslezském kraji. Za rok 2023 ho ocenila společnost Obce v datech, která pravidelně sleduje kvalitu života v obcích napříč celou zemí.

V lázeňském parku v Čeladné sedí Eva s předtuchou osudu

28. dubna 2024 15:30 | Čeladná | Petra Dorazilová | Čeladenský miniexpres

360 kilová bronzová plastika s názvem Eva je jedním z největších figurálních děl předního českého sochaře Davida Moješčíka. Instalována byla v lázeňském parku před Léčebným domem Dr. Storch v Rehabilitačním centru Čeladná.

Děti si v Palkovicích užily čarodějnické odpoledne a s dospělými postavily májku

27. dubna 2024 9:41 | Palkovice | Libor Běčák | Palkovický miniexpres

Všichni malí čarodějové a čarodějky z Palkovic se poslední dubnový pátek sešli ve sportovním areálu, kde si společně užili zábavné čarodějnické odpoledne plné soutěží.

Budou ve Frýdku-Místku úsekové radary? Město zjišťuje jaké jsou možnosti jejich pořízení
Vydáno 29. října 2020 13:53, Frýdek-Místek, Jiří Cileček
Zavést úsekové měření rychlosti nebo ne? To je otázka, na kterou teď hledají odpověď ve Frýdku-Místku. Zástupci magistrátu se zatím byli podívat, jak funguje podobné měření ve městech, kde s ním mají zkušenosti a nyní budou vyhodnocovat, na jak legislativně, personálně a finančně náročné by bylo ho ve městě vybudovat a spravovat.

Překročení maximální povolené rychlosti je nejčastější dopravní přestupek. Ročně se ho v Česku dopustí v průměru více než 130 tisíc řidičů. Nejúčinnější způsob, jak přinutit řidiče jezdit podle předpisů je měření rychlosti. Dnes hlavně formou stacionárních nebo úsekových radarů. A právě o možnost úsekového měření rychlosti se začalo uvažovat i ve Frýdku-Místku.

Anketa: 1.) "Já nejezdím rychle, takže mě se to tak nějak netýká ani, ale možná, že to je dobré, protože někteří jezdí rychle." 2.) "Já si myslím, že by to bylo třeba, že by to pasovalo jak se říká." 3.) "Tak asi jo, mělo by se." 4.) "Vždyť tu je všude omezená rychlost, ne?"
Karel Deutscher, náměstek primátora Frýdku-Místku: "Nejenom město, ale i okolní obce jsou hlavně nespokojeny s tím, jaká je bezpečnost na silnicích nebo hlavně v okolí silnic. Máme obrovské problémy na přechodech pro chodce nebo na silnicích, které jsou v intravilánu, dochází k velkému překračování rychlosti."

Po zavedení úsekového měření volají především okolní obce, protože řidiči na řadě místech, kde to svádí k vyšší rychlosti, vůbec nedodržují předpisy.

Karel Deutscher, náměstek primátora Frýdku-Místku: "Řidiči jsou v tomhle velmi nezodpovědní. Máme informace jak z našich okrajových částí Zelinkovic, Lískovce, Skalice, ale i z těch vnitřních ulic Střelniční nebo Bruzovská, kde máme přechody pro chodce a je tam pravidelně překračována povolená rychlost a dochází k nebezpečným situacím právě kolem přechodů pro chodce a kde se pořád pohybují chodci."

Zástupci magistrátu se proto byli osobně podívat, jaké mají zkušenosti s úsekovým měřením v jiných městech.

Karel Deutscher, náměstek primátora Frýdku-Místku: "Máme za sebou návštěvu ve Valašském Meziříčí, kde už dlouhé roky provádějí měření. Stejně tak máme informace z Havířova a v tuto chvíli zvažujeme, není to nic výjimečného, dneska rychlost měří Ostrava, Hlučín, Valmez, Havířov a další města, takže ano, jde to udělat a ty informace, které máme, tak třeba říkají, že ta rychlost nebo počet vlastně toho překračování rychlosti se od 90 procent snížil, takže ta bezpečnost se jednoznačně potom pozitivně projevila."

Radnice je přesto zatím k plánu velmi ostražitá, třetina přestupků totiž končí v administrativně náročném správním řízení. Města, která měření zavedla, musela také přijmout další zaměstnance, kteří začali agendu spravovat.

Karel Deutscher, náměstek primátora Frýdku-Místku: "Musely výrazně posílit a museli nabrat nové lidi, kteří to zpracovávají, a to je vlastně důvod, proč se nám úplně do toho nechce a proč tak pečlivě zvažujeme, zda měřit rychlost nebo neměřit. Na druhou stranu ta bezpečnost na silnicích nebo hlavně bezpečnost chodců nás zajímá a my ji potřebujeme vyřešit."

Instalace úsekového radaru vyjde podle zkušeností z jiných měst na částku do zhruba 1,5 milionu korun. Veškeré provozní náklady by se pak měly pohybovat i v případě například dvou zaměstnanců, kteří by se starali o administrativu zhruba do 700 tisíc korun ročně. To by ale mohly vyvážit právě peníze vybrané na pokutách, které by šly do městské kasy.

Zdroj: https://polar.cz/zpravy/frydeckomistecko/frydek-mistek/11000022516/budou-ve-frydkumistku-usekove-radary-mesto-zjistuje-jake-jsou-moznosti-jejich-porizeni