Ve Frýdku-Místku postupně hledají různá řešení, která mají za cíl přispět k vyšší bezpečnosti hlavně chodců na přechodech. Strážníci na některých místech měří rychlost a nově se chystají další opatření.
Miroslav Bártek (NMFM), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Ve Frýdku-Místku je několik nebezpečných míst, kde řidiči automobilů nedodržují rychlost a ohrožují tím chodce. Proto pro zvýšení bezpečností přijímáme komplexní opatření. Zavedli jsme tzv. červenou vlnu, kdy v noci svítí všechny semafory červeně. A pokud řidič jede předepsanou rychlostí, přepnou se na zelenou. V opačném případě řidiči svítí červená. K dalším opatřením patří zřízení dalších semaforů, v plánu jsou také přechody pro chodce, ostrůvky a podobně."
Město si nechalo odborníky situaci v dopravě vyhodnotit a výsledkem je dokument, který předkládá několik rizikových a nebezpečných míst. Město na ně proto příští rok umístí stacionární radary k měření rychlosti. Při jejich zřízení bude také spolupracovat s okolními obcemi.
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Nám se spojily ty dva podněty, kdy bychom rádi vyšli vstříc okolním obcím, pro které musíme nějakým způsobem tu službu zajistit, aby mohli pořídit radar na svém území. A zároveň jsme se rozhodli, že na území města, v těch nejkritičtějších místech, které jsou u škol, kde se pohybuje hodně dětí a tak dále, bychom umístili radary. Takovým způsobem, že například na deseti místech se bude měřit rychlost, ale řidiči nikdy nebudou vědět, který z těch radarů je aktivní."
Miroslav Bártek (NMFM), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Smyslem není vybírat pokuty za rychlou jízdu, ale přimět řidiče, aby dodržovali dopravní značení a nejezdili v těchto místech rychle. A tím neohrožovali chodce."
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Veškeré prostředky, které bychom potom získali z toho měření bychom dávali zpět do bezpečnosti silničního provozu. Do opravy komunikací a do vzniku nových parkovacích míst. A myslím si, že pokud se spojí tyhle dvě věci, bude to přínosné jak pro občany, a hlavně pro děti, kteří jsou chodci a budou se cítit bezpečněji, tak i pro řidiče. Kteří budou vědět, že jsou místa, kde mají opravdu dát pozor, kde mají dát nohu z plynu."
Podobný systém měření funguje i v jiných městech v kraji i napříč celou republikou.