43 dětí šlo ve Frýdku-Místku o prázdninách dobrovolně na týden do školy. Byť to tak nevypadá, měly tady výuku od češtiny, přes přírodní vědy, až po tělocvik. Vše se ale odehrávalo formou hry a zábavného programu. Byl to historicky první vzdělávací příměstský tábor EDU-CAMP FM.
Anketa: 1.) "Učili jsme se tady angličtinu a je to takový tábor, kde se učí i neučí. Je tady sranda. Teď jsme měli vodní bitvu." 2.) "Házeli jsme s balóny a hráli jsme vybíjenou, ale s vodou." – To jsou ty sportovní aktivity, ale co takové ty, kde se učíte? – "Dělali jsme třeba běhací diktát nebo tak nějak se to jmenuje. Pak jsme měli stoly, na kterých jsme dělali různé věci, že jsme měli spojit synonyma, antonyma a autory knížek a pohádek." 3.) "Dělali jsme hodně věcí." 4.) "Pak jsme počítali a dělali jsme třeba i angličtinu, že jsi byl ve frontě a někdo, tady paní Dita nám ukázala obrázek a my jsme museli říct to anglicky a pak jsme tam házeli míčem."
Tábor vymyslela učitelka angličtiny Dita Volná, která chtěla ukázat, že škola nemusí být jen o biflování, ale dá se učit zábavnou formou. Program pro děti vytvořila společně se studenty pedagogických vysokých škol.
Benjamín Petržela, lektor EDU-CAMPU FM: "Pro děti jsme připravili rozličné programy. Chtěli jsme to zaměřit i trošičku edukativním způsobem. Takže spousta aktivit je spojených například s češtinou, angličtinou nebo matematikou, ale je to formou her, tak aby to děti bavilo a zároveň se u toho něco dozvěděly."
Dita Volná, organizátorka EDU-CAMPU FM: "Letos tuto akci děláme poprvé. Je to kvůli tomu, že celý rok byly děti zavřené doma. Učily se přes počítače. Ta myšlenka se zrodila v podstatě během té online výuky, že bychom dětem o prázdninách nabídly, že by se mohly i částečně vzdělávat hrou."
Benjamín Petržela, lektor EDU-CAMPU FM: "Za mě třeba je to matematika. S dětmi jsme dělali například živé piškvorky, při kterých se musely trošku naběhat a zároveň přemýšlet a logicky vyřešit správně tu hru. Dneska máme pro ně připravenou zebru. To jsou takové hádanky, kdy děti doplňují informace, které hledají například v parku dneska a na zítřek máme pro ně připravenou takovou speciální hru, kdy budou hledat matematické příklady a budou muset počítat a podobně."
Zázemí našel tábor na 8. Základní škole a finančně ho podpořilo město Frýdek-Místek. O děti bylo postaráno pět dní v týdnu od rána do odpoledních hodin. Z příměstského tábora se některým nechtělo ani domů. Z akce by se tak mohla stát každoroční tradice.