Frýdek-Místek už postupně pracuje na přípravách jízdních řádů městské hromadné dopravy pro další období. Tradičně ale bývá zvykem, že své připomínky k zapracování může navrhnout i veřejnost.
Leonard Varga (Piráti), náměstek primátora Frýdku-Místku: "S účinností od 1. 4. 2022 byly provedeny dílčí změny jízdních řádů městské hromadné dopravy. Tyto dílčí změny reagovaly na změnu jízdních řádů vlaků mezi Frýdlantem a Ostravou, ale byly pouze provizorní. Nyní chceme, aby ty návaznosti naší frýdecké MHD na ty vlaky byly lepší, aby občanům lépe vyhovovaly. Jak ráno při cestě do práce, tak odpoledne cestou z práce. A my od občanů ty připomínky potřebujeme dostat. Proto bych všechny poprosil, aby na odbor dopravy posílali své poznatky k jízdním řádům a my se je budeme snažit zapracovat v novém jízdním řádu, který bude platný od prosince letošního roku."
V loňském roce přišlo 59 připomínek od 23 občanů. Všechny byly zapracovány do původních jízdních řádů. Letos město počítá, že by připomínek na příslušný odbor dopravy mohlo přijít kvůli nedávným změnám víc. Podrobnosti, koho kontaktovat, najdete na webu města. Připomínky je možné zasílat do 9. září.
Leonard Varga (Piráti), náměstek primátora Frýdku-Místku: "V souvislosti s MHD bych rád zmínil, že jsme na poslední radě schválili další navýšení prokazatelné ztráty o 10 milionů. Prokazatelná ztráta ČSAD Frýdek-Místek se tak zvýšila na 150 milionů korun pro letošní rok. Prokazatelná ztráta MHD je způsobena především rostoucí cenou stlačeného zemního plnu na světových trzích."
V praxi jde o částku, která se musí provozovateli MHD Frýdek-Místek zaplatit z veřejných zdrojů, aby nedošlo k omezování linek a zachovala se MHD za korunu.
Leonard Varga (Piráti), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Tato prokazatelná ztráta, kterou musíme z veřejných rozpočtů ČSAD doplatit se nicméně nijak nedotkne občanů. Dotované jízdné za korunu ročně nadále zůstává platné i pro příští rok. A komfort cestujících by se mohl letos zvýšit například o digitální informační tabule s časy odjezdů, které plánujeme v ulicích města a na zastávkách rozmístit."
Dlouhodobé jízdné využívá ve městě zhruba 80 procent obyvatel.