Významný milník v dopravě ve Frýdku-Místku je tady. Dálnice D48 a D56 se po letech čekání konečně propojují.
Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: "Tato stavba je symbolem problémů přípravy staveb v České republice. Legislativní problémy, které zde byly, byly obrovské. Neustále jsme byli u soudu, vraceli jsme se zpátky. I v průběhu této stavby bylo zrušeno stavební povolení, defacto po dvou a půl letech výstavby. To byla obrovská komplikace toho letošního roku. My jsme se od začátku letošního roku snažili veškerá ta zpoždění, včetně toho sesuvu eliminovat tak, abychom do konce roku byli schopni ten částečný profil zprovoznit."
Martin Kupka (ODS), ministr dopravy: "Po dohodě se zhotovitelem stavby bychom rádi už v tomto týdnu, zprovoznili poloviční profil obchvatu Frýdku-Místku. Což bude samo o sobě znamenat významnou úlevu pro město. A bude to znamenat samozřejmě další příslib zjednodušení podmínek pro všechny občany Frýdku-Místku do budoucna."
Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: "Není to jednoduché. Dělá se tady opravdu prakticky nonstop, abychom to stihli. A ten termín, který jsme schopni nějakým způsobem slíbit, je čtvrtek tohoto týdne. To znamená ve čtvrtek ve večerních hodinách by se zde měla projet první vozidla. Stavba by posléze měla být dále realizována, jak v průběhu zimního období, tak těch jarních měsíců. A zprovozněna by měla být nejpozději 26. června roku 2023."
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Chtěl bych poděkovat všem, protože tady zaznělo, že ta stavba měla spousty komplikací. Všem, kteří se opravdu zasloužili o to, že ta stavba je dotažena až do toho okamžiku a my můžeme společně dát občanům města ten nejlepší vánoční dárek. A můžeme se potom vrhnout na průtah městem, kterým projíždělo druhé největší množství nákladních automobilů v Moravskoslezském kraji po Rudné. A město si vydechne. A my jsme se dočkali toho okamžiku, na který všichni čekali a je to opravdu velký den. A věřím, že to ocení zejména naši potomci, až se to město vrátí opravdu k normálnímu životu a bude dloužit městu a obchvat bude sloužit těm, kteří jedou z Polska do Rakouska nebo z Rakouska do Polska."
První etapa obchvatu se začala stavět v roce 2018, druhá o rok později. Celý obchvat je dlouhý 8,5 kilometru a přijde zhruba na čtyři miliardy korun.
Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: "Chápeme, že i ten poloviční profil může přinést dílčí problémy v zimním období, ale věřím, že ty komplikace by neměly být nějakého velkého rázu. Ty intenzity, které jsou zde plánovány, tak si nemyslíme, že by ten poloviční profil měl způsobovat jakékoliv komplikace a kolony. Naopak si myslím, že se velmi odlehčí Frýdku-Místku a jsem strašně rád, že se nám aspoň ten poloviční profil povedl zprovoznit ještě v roce 2022. Jak jsme v průběhu letošního roku po celou dobu slibovali."
Martin Kupka (ODS), ministr dopravy: "Zároveň ještě zmíním, že chystáme také zprovoznění v polovičním profilu i komunikace I/68 Třanovice – Nebory. Snažili jsme se o to, aby to proběhlo ještě před vánočními svátky, ale víte, že s ohledem na povětrnostní podmínky nebylo možné ty práce nezbytné dokončit. Ale hned, jak to klimatické podmínky umožní, tak bychom v polovičním profilu zprovoznili i silnici I/68 Třanovice – Nebory."
Frýdek-Místek teď bude ještě pracovat na opatřeních, která všechny, kteří nemusejí jet přes město, přimějí najet na obchvat.