Dvě volební období působil jako zastupitel města. Nyní nastoupil Miroslav Bártek do pozice náměstka ve Frýdku-Místku. Protože má bohaté zkušenosti z automobilní oblasti, dostal na starost hlavně dopravu.
Miroslav Bártek (NMFM), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Já jsem dostal do gesce odbor dopravy a správního hospodářství. V této tematice jsem dá se říct nový. No a jinak s jakou vizí jsem tady šel, tak po spuštění obchvatu bych chtěl usměrnit dopravu těžkých nákladních vozidel z města. Víceméně vytipovat lokality, kde by se daly vystavět nové parkovací stání a zabývat se rezidentním parkováním. Jako plus považuji dobře nastavenou spolupráci se společností Technické služby, která pro nás zajišťuje zimní údržbu, údržbu zeleně, veřejného osvětlení, opravy komunikací, výstavby chodníků."
Hlavním tématem bude určitě parkování. To je obecně celorepublikový problém. Proto se hledají nové způsoby, jak systémy vylepšit a zefektivnit.
Miroslav Bártek (NMFM), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Od 1. října byl spuštěn nový systém parkování. Tento sytém je v testování a občané do konce roku mohou zasílat své připomínky a náměty. Na základě těchto připomínek budeme po novém roce tento systém nastavovat."
S hledáním nových parkovacích míst pomůžou Frýdku-Místku také vysokoškolští studenti.
Miroslav Bártek (NMFM), náměstek primátora Frýdku-Místku: "My spolupracujeme s ČVUT, kde děláme studii, jak by se dalo parkování ve Frýdku-Místku vyřešit, popřípadě zvýšit parkovací místa. Bude to buďto úpravou dopravního značení, popřípadě nějakým zokruhováním komunikací. Tím by nám vznikly prostory pro vytvoření nových parkovacích stání."
V souvislosti se zprůjezdněním obchvatu se bude město snažit o to, aby do něj zajíždělo co nejméně nákladních aut. Sníží to emise i hluk a zvýší především bezpečnost.