Malí školáci opět dostali příležitost podívat se na magistrát ve Frýdku-Místku. V nabitém programu si ně našel prostor sám primátor, který je provedl svou kanceláří, pověděl jim něco o historii města a vzal je i do velkého zasedacího sálu zastupitelstva.
Vlasta Bystroňová, učitelka 1. ZŠ Frýdek-Místek: "Přišli jsme tady na návštěvu na magistrát, protože jsme se v prvouce učili o našem městě. A tak jsme si chtěli dokreslit, kdo nám to tady řídí. A jsme rádi, že nám pan primátor umožnil tuto návštěvu."
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Čas od času proběhne na magistrátu návštěva některé ze tříd základních škol, které zřizuje město. Myslím si, že je to oboustranně velmi příjemná záležitost, protože musím uznat, že pro mě osobně je to velmi osvěžující. Dostávám dotazy nebo informace, které jsou úplně jiné, než které dostávám například na jednání zastupitelstva. A mnohdy to velmi správně koriguje pohled na to, jak funguje město. A je to velmi inspirativní. A myslím si, že i děti, když uvidí, kdo řídí město a jak se řídí město, tak k němu získají větší vztah."
Děti měly na primátora také spoustu různých otázek. Mnohé z nich nebylo vůbec snadné vysvětlit.
Anketa: 1.) "Zaujal mě ten obraz, protože je tam spoustu přírody. A ne tolik věcí, jako teď průmyslová zóna a tak." 2.) "Nejvíce mě zaujala tady ta místnost, že je to tady takové obrovské." 3.) "Tam je ten znak. Tam je frýdecký a tam je místecký znak?" – A co kancelář primátora? Byli jste tam? Jaká byla? – "Byla hezká."
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Děti se ptají na různé věci. Samozřejmě to, co slyší doma. Proč se zdražuje? Co může udělat město? Kolik bude stát oběd? A často v těch bezelstných dotazech si člověk spojí některé věci, uvědomí si souvislosti. A myslím si, že nám politikům to velmi pomáhá. A měli bychom poslouchat všechny, i ty děti."
Děti totiž často říkají věci tak, jak jsou. Co se jim líbí nebo nelíbí a podobně. Při odchodu pak dostaly na památku i drobné dárky.