Frýdek-Místek omezil na začátku roku 2021 reklamu v památkových zónách města. Doteď s podnikateli ještě postupně komunikuje a jedná o případném odstranění nevhodných prvků.
Dotační program má název Reklama F-M – podpora zřízení či obnovy označení provozoven. Cílem programu je postupné zvelebování veřejného prostoru města, a to ve formě částečné úhrady zvýšených nákladů spojených s kultivovaným provedením označení provozoven. Dotace podporuje kvalitu a úroveň celkového grafického zpracování exteriéru provozovny, a to včetně jejího označení. Je určena na úhradu nákladů na návrh a realizaci celkového grafického zpracování exteriéru provozovny, tedy označení provozovny, jeho výrobu a instalaci. Žádosti o dotace pro rok 2023 je možné podávat do 15. dubna.
Oprávněnými žadateli o dotaci jsou vlastníci a provozovatelé provozoven nacházejících se na území města Frýdku-Místku. Maximální výše dotace na jeden projekt činí 50 % z uznatelných nákladů, nejvýše však 30 tisíc korun. Náklady na přípravu projektu mohou tvořit max. 20 % z uznatelných nákladů.
V souvislosti s omezením reklamy připravilo město v minulosti také manuál, který radí podnikatelům, jak navrhnout a umístit reklamu na jakékoli místo ve městě. Stanovuje pravidla, jak propagovat svůj obchod a byznys ve městě tak, aby reklama lákala zákazníky, neobtěžovala obyvatele a město nevypadalo nevzhledně. Manuál je opatření pouze proti té reklamě, která snižuje estetickou a architektonickou hodnotu objektů a celého města a také snižuje bezpečnost silničního provozu. Není to opatření proti reklamě jako takové. Jde o doporučení. Pokud se ale provozovatel rozhodne využít dotace na označení provozovny, město bude požadovat, aby grafické návrhy manuál respektovaly.