Řidiči projíždějící nedávno otevřeným obchvatem Frýdku-Místku musí v jedné jeho části výrazně snížit rychlost a úsekem přes most na Morávkou projíždět nejvýše 100klilometrovou rychlostí. V nočních hodinách je rychlost dopravním značením snížena dokonce na 80 km/hod. Kdo limit překročí, je automatickým radarem vyfotografován a postoupen k přestupkovému řešení na frýdecko-místecký magistrát. Přesto, že město už na pokutách za pouhých pár týdnů vydělalo několik statisíců, s takovým omezením rychlosti na obchvatu nesouhlasí a žádá, aby stát situaci co nejrychleji vyřešil.
Důvodem pro stanovení přechodné úpravy provozu, kterým je právě snížení rychlosti, je dle DESÚ omezení impulzního hluku vznikajícího pojížděním mostních závěrů. Vyhodnocení naměřených přestupků provádí dle zákona frýdecko-místecký magistrát. Město považuje postup DESÚ za šikanu a obává se znehodnocování obchvatu i návratu dopravy na průtah městem.

Podle dostupných informací pramení chyba ve špatném návrhu dilatačního spoje, který na mostě řeší změny jeho délky v závislosti na teplotě. Závěr bude vyměněn za jiný, který bude tišší. Lidé bydlící v blízkosti mostu si stěžovali na nepříjemné zvuky, které vydávají pneumatiky vozidel, nejvíce několikanápravových kamionů.
Snížení rychlosti směřující k zabránění hlučnosti zcela mění význam dálnice a obchvatu a jeho část degraduje téměř na úroveň místní komunikace, přičemž si stát dodržování omezení řidičů vynucuje hrozbou sankcí.
Nadlimitní hluk byl naměřen u stavebního objektu „Most přes řeku Morávku“. Dopravní a energetický stavební úřad, odbor staveb pozemních komunikací, proto nařídil dne 10. 2. 2025 Ředitelství silnic a dálnic s.p. odhlučnit mostní dilatační závěr a také provést osazení přechodného dopravního značení snižujícího v daném úseku nejvyšší povolenou rychlost na 100 km/h. Začátkem června Dopravní energetický stavební úřad své rozhodnutí upřesnil na omezení rychlosti rozdílně v denní a noční dobu (100 km/h v denní dobu, 80 km/h v noční dobu). Ministerstvo dopravy následně opět schválilo osazení příslušných dopravních značek.
Od dubna 2025 monitoruje PČR dodržování maximální povolené rychlosti radary. Přestupky zjištěné radary na obchvatu města magistrátu postupuje Policie České republiky. Magistrát města Frýdku-Místku musí zpracovávat a řešit ze zákona přestupky, které mu jsou oznámeny a které se staly v jeho správním obvodu.
Obě opatření – stavební úpravy mostu a snížení rychlosti – mají podle DESÚ řešit nadměrný impulzní hluk. Minimalizace velmi specifické hlukové zátěže je údajně podmíněno nižší rychlostí dopravy.
Dopravní a energetický stavební úřad původně zvažoval obchvat uzavřít do doby odstranění závad. „Pouhé“ snížení rychlosti bylo kompromisním řešením ze strany Ředitelství silnic a dálnic.
ŘSD již dříve informovalo, že připravuje finální řešení, kterým zajistí snížení hlučnosti, poté bude zrušeno rychlostní omezení a řidiči budou moci jezdit po celém obchvatu rychlostí 130 km/h. Avšak prvně avizovaný termín dokončení stavebních úprav, zajišťujících snížení hlučnosti, do 31. 3. 2025, nebyl dodržen. Nový termín nápravy není znám.

