Snížení rychlosti na části obchvatu Frýdku-Místku má další vývoj.
Petr Korč (Naše Město F-M), primátor Frýdku-Místku: "Kolem obchvatu Frýdku-Místku, zejména ohledně snížení rychlosti na jeho části kolem řeky Morávky, se vede mnoho diskuzí. Město Frýdek-Místek nebylo iniciátorem této změny a jeho hlavním cílem je co nejrychlejší návrat obchvatu do plného provozu, včetně odstranění příčin omezení. Cílem města je, aby byl co nejrychleji opraven mostní závěr, který vydává rázový zvuk."
Ředitelství silnic a dálnic už v této části provedlo první dočasné úpravy.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: „V rámci snižování hlukové zátěže z dálnice D48 jsme už postavili speciální zídky, osadili vysoká betonová svodidla, přebrousili vozovku a také jsme zalili dilatační spáry zálivkou. Na estakádě platí snížení maximální povolené rychlosti na 100 km/h přes den a 80 km/h v noci, což zároveň hlídají radary.“
Měření rychlosti začalo v dubnu a město už rozdalo tisíce pokut.
Jana Musálková, mluvčí Frýdku-Místku: "Evidujeme přes 26 tisíc přestupků. Nejvíce jich přibylo v červnu, kdy jsme vydali 4 702 pokut. A to v celkové výši 3,7 milionů korun. Z toho lidé uhradili už přes 2,3 milionu korun."
Petr Korč (Naše Město F-M), primátor Frýdku-Místku: "Podle mých informací, protože jednáme s Ředitelstvím silnic a dálnic, a osobního sdělení ministra dopravy by se měla vrátit rychlost 130 km/h ve dne na obchvatu. Omezená rychlost 80 km/h by měla zůstat pouze v noci, kdy hluk může obtěžovat okolí, a to až do finální opravy mostního závěru."
Trvalé řešení impulzního hluku nastane pravděpodobně až po osazení úplně nových mostních závěrů. Na tom aktuálně Ředitelství silnic a dálnic pracuje a projektuje tuto akci.
Petr Korč (Naše Město F-M), primátor Frýdku-Místku: "Město Frýdek-Místek toto kompromisní řešení vítá, protože zabrání návratu tranzitní dopravy zpět do města a zároveň ochrání obyvatele do doby, než budou dokončeny finální úpravy, tedy dodělány protihlukové stěny a vyměněn mostní závěr. Tím dojde k plnohodnotné kolaudaci obchvatu se 130 km/h rychlostí a průtah městem se definitivně dostane šance stát se městskou komunikací."
Podle ministerstva dopravy ale nemá zpomalení na obchvatu na průjezd městem žádný vliv. Město se spíše bálo původních variant výrazného omezení rychlosti nebo dokonce uzavření obchvatu.