Projekt Technika nás baví klade důraz hlavně na kreativní a hravý přístup, který téměř vylučuje teoretizování. Programy pro žáky 2. stupně základních škol budou zaměřeny především na stavebnictví a elektroprofese.
Věra Palková, náměstkyně hejtmana MS kraje pro oblast školství: "Hlavní přínos tohoto projektu je, že je směřován na základní školy a na technické obory. Přináší velmi hravou, interaktivní a tvůrčí formou děti k tomu, že objevují svět techniky i to, že tahle oblast by pro ně mohla být velmi zajímavá a přitažlivá a že by se jí mohly věnovat ve své profesi během celého života."
Evropská unie poskytla na tento projekt 13 mil. korun. Ty sloužily k zařízení tvůrčích dílen, vybavení učeben a přípravě celé řady zajímavých aktivit, které pro žáky na tento a příští školní rok přichystala Agentura pro regionální rozvoj.
Petra Chovanioková, ředitelka Agentury pro regionální rozvoj:: "Hlavními aktivitami projektu jsou workshopy, třídenní výjezdy do Jeseníků či do Beskyd, kde si děti všechno odzkouší přímo vlastníma rukama. Další důležitou aktivitou jsou exkurze. Děti vozíme do různých podniků, kde mohou získat zaměstnání, děti mají možnost zjistit si, jaké povolání se nabízí, jaké jsou na trhu, mnohdy to vidí a slyší poprvé."
Součástí projektu jsou i dvě tvůrčí soutěže. Jedna z nich začíná v těchto dnech. Žáci ZŠ mají za úkol vytvořit třeba tento model nákladního vozu.
V současnosti je do projektu zapojeno 25 škol našeho regionu. Mezi nimi i ZŠ Fryčovice nebo 7. základní škola 1. máje z Frýdku-Místku.
Jiří Šefl - zástupce ředitelky ZŠ Fryčovice: "Já si od toho slibuji, že ty děti, tím, že se dostanou k něčemu, k čemu by se normálně vůbec nedostaly, to může oslovit. Třeba někdo zjistí, že je dobrý na elektrické obvody a může zjistit, že by ho bavilo jít na nějaký elektroobor, nebo někdo zase zjistí, že by mohl být dobrým stolařem, tak by mohl jít dělat stolaře."
Iveta Zechová - ředitelka 7. ZŠ 1. máje, F-M: "My jsme se zapojili hlavně z toho důvodu, aby se děti seznámily s technickými obory a s jednotlivými řemesly, o kterých se mi zdá, že dost často nemají žádnou představu."
Díky projektům jako je tento, drží základní školy v regionu krok s moderními trendy ve výuce a pomáhají zviditelnit obory, o které poslední dobou žáci nejevili velký zájem.