Fronta kamionů se v Mostech začala tvořit během pondělí, kdy řada řidičů neměla ve vozech nainstalované čtecí zařízení a odbavení jednoho vozu trvalo asi 40 minut. Řidiči museli odstavit své vozidlo na české straně a zajet si pro potřebné zařízení na Slovensko, protože firma, která jej instaluje, nebyla řidičům na hranicích k dispozici. Kolona dosáhla délky až deseti kilometrů.
V úterý ráno navíc zkolaboval nový elektronický mýtný systém, pracovníci tak mýtné museli vypisovat ručně. Slováci následně povolili vjezd kamionů do vnitrozemí i bez čtečky, dopoledne ale výjimku zrušili. Několik desítek kamionů, které se takto do vnitrozemí dostaly, si ještě během úterý musely čtečku na Slovensku pořídit.
Během dneška stála na přechodu kolona dlouhá asi 2,5 kilometru. Navíc znovu zkolaboval elektronický systém a hrozilo, že kamionů bude přibývat. Systém se však brzy podařilo zprovoznit.
Podobné potíže s kolonami hlásil i hraniční přechod Rajka na hranicích Slovenska s Maďarskem.
Slovenským dopravcům navíc došla trpělivost a chtějí kvůli mýtu blokovat dálnice. K tomu Unie autodopravců Slovenska chce přistoupit v momentě, pokud do týdne nebude jednat se slovenským ministerstvem dopravy o řešení nedostatků v systému mýtného.
Elektronické mýtné Slovensko zavedlo od 1. ledna. Vztahuje se na všechna vozidla nad 3,5 tuny. Platit se musí za jízdu po dálnicích, rychlostních silnicích, ale i po vybraných úsecích silnic první třídy.