Kdo bydlí v blízkosti hlavního tahu Frýdku-Místku, trpí nadměrným prachem a hlukem. Městem denně projede asi 45 tisíc aut. Už od poloviny devadesátých let proto lidé volají po obchvatu.
Anketa, obyvatelé FM: 1. "Ten hluk mi vadí." 2. "Neskutečný ruch, stále hrozí nebezpečí ze strany kamionů."
Obchvatu ale stále něco stojí v cestě. Když pomineme chronické žaloby ze strany ochranářů z občanského sdružení Beskydčan. Posledním ohrožením obchvatu bylo zastavení stavby Ministerstvem dopravy ČR.
Michal Pobucký (ČSSD), náměstek primátorky F-M: "Proinvestovalo se už zhruba 300 milionů korun. Výkupy pozemků by měly pokračovat v příštím roce, ale zatím nejsou kryty finančními prostředky. Chybí nějakých 35 milionů korun."
A tak lídři města pozvali ministra dopravy na jednání do Frýdku-Místku. Vít Bárta ho přijal. Za zavřenými dveřmi pak zhruba půl hodiny jednal se zástupci města. Nakonec své rozhodnutí o zastavení stavby obchvatu změnil.
Vít Bárta (VV), ministr dopravy: "Ale musíme na původním rozsahu tohoto projektu hledat zásadní úspory, tak abychom zvýšili pravděpodobnost, že najdeme ve státním rozpočtu prostředky na tuto jinak velmi nákladnou stavbu."
Dalibor Hrabec (VV), účastník jednání: "Celá diskuse se vezla jak z jeho strany, tak ze strany radnice v konstruktivním duchu. Že se hledala řešení aje velmi pravděpodobné, že se najdou, že bude pokračovat projekční příprava a že obchvat F-M žije."
Ministr dopravy kromě Frýdku-Místku navštívil i Bohumín, nebo Ostravu. I tady se řešily klíčové stavby. Jediný, s kým odmítl vůbec jednat, bylo vedení Opavy. Tah z Ostravy na Opavu tak stále stojí.