TV Polar: Vaše škola je, oproti jiným, velmi netradiční. V čem?
MR: "Odlišujeme se v tom, že se snažíme respektovat potřeby a podmínky pro vzdělání každého dítěte. Ať už je to dítě, které je mimořádně nadané, nebo je to dítě které má nějaké vzdělávací výchovné problémy. A klademe důraz na klima školy. Tzn. na vztahy mezi učiteli i žáky, mezi učiteli a rodiči."
TV Polar: Co si pod tím máme představit?
MR: "Jedná se o to, že se dětem snažíme pomáhat, podporovat je. Snažíme se o to, aby děti byly ve škole spokojené. Aby zažívaly úspěchy a aby se do školy těšily."
TV Polar: Nakolik je váš individuální přístup náročný pro kantory?
MR: "Je to velmi náročné, protože jsme veliká škola. Máme téměř 900 žáků. Takže si myslím, že je to především o kvalitě učitelského sboru, o tom jaký ti učitelé mají zájem o svou práci a jak se své profesi věnují. Jako příklad bych uvedla našeho výchovného poradce. To je obrovský empatik, je to hudebník a je to člověk, za kterým děti chodí dnes a denně. Radí se s ním o výběru školy. Je to náš školní psycholog. Je to ale i zástupce druhého stupně, zástupkyně prvního stupně. Věnujeme se i dětem, které přichází ze zahraničí, neumí Česky a někdy ani Anglicky. Těchto dětí máme 14."
TV Polar: Na vaší škole brzy otevřete speciální třídu pro mimořádně nadané žáky. Odkud ten nápad přišel?
MR: "Ten nápad začal tehdy, kdy jsme zabývali žáky. Máme specializované třídu na rozšířenou výuku cizích jazyků a na informatiku. A tam jsme se setkávali s dětmi, které vykazují prvky mimořádného nadání a pochopili jsme, že bychom se jim měli věnovat ještě více, abychom rozvíjeli jejich studijní předpoklady a jejich možnosti dál."