Kolony aut, prach, hluk a zoufalí řidiči i obyvatelé, takto lze neustále dokola hovořit o situaci ve Frýdku-Místku, obchvat je stále v nedohlednu. Městem denně projede na 40 tisíc aut, a pokud řidiči využijí úsek na hlavní frýdeckomístecké tepně, musí počítat se zdržením.
Obchvat Frýdku-Místku stále chybí a jakýkoliv zásah do vozovky, znamená obrovské komplikace. K zásahu do frýdeckomístecké tepny opět došlo, opravuje se druhá část mostu nad řekou Ostravicí. Tato cesta je součástí mezinárodní silnice I/48, tvoří se zde kolony, zvýšila se prašnost, hluk a obyvatelé opět trpí.
Anketa, obyvatelé Frýdku-Místku: 1. „ Je to strašné. Já nevím, kolik tady projede denně aut, dvacet tisíc nebo víc." 2. „Těch aut je strašně moc." 3. „Je to hrozné, hlavně ten provoz. Trpí tím i psychika."
I částečná uzavírka pro řidiče znamená čekání. Petr Cvik (ČSSD), náměstek primátorky F-M: „V podstatě nemáme nějakou další možnost, a ani ji nechceme. My naopak s Moravskoslezským krajem a zejména s ŘSD spolupracujeme na tom, aby veškeré problémy, které mohou nastat, byly eliminovány. Odklonili jsme mhd a opravdu prosím řidiče o trpělivost."
Most se začal opravovat už loni kvůli havarijnímu stavu. Lubomír Hýbl, ředitel ŘSD OV: „V letošním roce pokračujeme s druhou polovinou mostu. Provádí se oprava izolací kolem dilatačních závěrů a jejich výměna."
Opravy by měly být hotovy koncem května, některým občanům však přijdou práce zbytečně zdlouhavé, není jim jasné, proč na opravách pracuje tak málo pracovníků. Dění okolo rekonstrukce jsme sledovali celý den, kolem šesté hodiny, tedy mimo dopravní špičku, se už na mostě nepracovalo.
Lubomír Hýbl, ředitel ŘSD OV: „Můžeme potlačit na zadavatele, ať pracují déle. Práce teď byly zahájeny, podíváme se na to."
Most je ve vlastnictví státu. Oprava si vyžádá přes 4 miliony korun.