Na letišti ve Frýdlantu nad Ostravicí se konal už 13. ročník soutěže v plachtění bezmotorových letadel. Zúčastnili se ho více, než tři desítky závodníků a létalo se nejen nad územím České Republiky, ale také Polska a Slovenska.
Libor Holub, ředitel soutěže: "Pokud je dobré počasí, daří se nám plánovat tratě až na západní část Vysokých Tater, případně nad Nízkými Tatrami, takové lety potom trvají v délce zhruba čtyř až šesti hodin."
Soutěži bohužel nepřálo počasí, pár závodních dnů tak muselo být zrušeno. Bezmotorové létání je totiž přímo závislé právě na počasí.
Štěpán Obrovský, pilot soutěžního kluzáku: "Odstartovali jsme z gridu všechny větroně, měli jsme bod vypnutí u Lysé hory v těch 700 metrech nad letištěm a bohužel povětrnostní podmínky nám nedovolili se tam udržet a tak jsme postupně sklouzávali zpátky k letišti, kde jsme bojovali o to se udržet aspoň nějaký čas ve vzduchu, ale bohužel potom přišla fronta a další mraky a už to nebylo možné."
Libor Holub, ředitel soutěže: "Pro ideální plachtařské počasí je potřeba, aby nám svítilo sluníčko, ale aby se nám tvořily kupovité oblaka. Tyto mraky umožňují pilotům získávat výšku. Piloti se snaží k těmto mrakům dolétnout, pod nimi nalézt stoupavý proud, tím získat výšku a tuto výšku následně proměnit v let k dalšímu mraku a tak to postupně můžou překonávat vzdálenosti zhruba 150 až 600 kilometrů."
Soutěž v plachtění probíhala ve dvou třídách, a to FL a Adrenalin Grand Prix.
Štěpán Obrovský, pilot soutěžního kluzáku: "Je to Adrenalin Grand Prix , takže ten adrenalin tam je. Člověk furt musí přemýšlet a hledat ty stoupavé proudy pod mrakama, přemýšlet, aby se nedostal do závětří, aby nemusel někde přistávat do pole, ale tomu se taky člověk nevyhne a je to vždycky adrenalin."
Celá soutěž se uskutečnila díky finanční podpoře Moravskoslezského kraje a Frýdlantu nad Ostravicí.