David Pavliska (Pro Frýdlant), místostarosta Frýdlantu nad Ostravicí: “Když jsme se rozhodovali, ve kterých lokalitách měření realizovat, tak jsme spolu s firmou vytipovali celkem pět míst. Bylo to i na Lubně, bylo to i v centru města, bylo to i ve směru na Pstruží. Toto všechno se muselo řešit především s dopravním inspektorátem Policie České republiky, který tyto lokality taktéž prověřil a vlastně posoudil vhodnost umístění toho měření jako takového. A nakonec z těch pěti lokalit vyšly jako dvě vhodné právě Nová Ves a Nová Dědina a do budoucna možné řešení v centru města. Pro to jsem se ale ještě nerozhodli, protože ten systém měření v centru by byl velmi složitý a komplikovaný. Proto se měří v Nové Vsi a Nové Dědině, kde jsou autobusové zastávky či mateřská školka."
Data z radarů vyhodnotí městská policie a pokuty následně rozesílá úřad.
David Richter, velitel MP Frýdlant nad Ostravicí: “Kontrola spočívá v tom, že pověřený strážník v konkrétním programu ověří správnost příchozích dat. To znamená, že registrační značka musí být na snímku správně čitelná, jestli jsou splněny referenční čáry, tedy že se vozidlo nachází ve správném místě. Následně poté vygeneruje oznámení o podezření ze spáchání přestupku a toto nadále zasílá příslušnému správnímu orgánu, což je správní orgán při městském úřadě."