Právě z tohoto důvodu se aktivisté sešli v sobotu 4. února v prostoru vestibulu, kde debatovali o budoucnosti haly.
Adam Guzdek, zakládající člen občanského sdružení: „My se samozřejmě snažíme o záchranu této budovy, zakládáme občanské sdružení pro záchranu, které by se mělo zabývat i moderní architekturou v Havířově, ale i na Ostravsku. Myslím si, že je velká škoda, že zastupitelé město, ať už Havířov, Ostrava, Karviná si toho docela neváží."
Anketa: „Já si myslím, že ta budova už není v tak dobrém stavu, že by se dala zachovat úplně. Dneska by se do toho muselo hodně investovat. A jestli se udělá nový projekt, tak proč ne." „Mně přijde zcela zbytečné to bourat a draze stavět novou. Rekonstrukce by byla adekvátní."
Na sraz železničářů přišel i bývalý primátor Havířova František Chobot, který by neboural. „Bourat je to poslední, co se má dělat. Mně se k tomu dost těžko vyjadřuje. Já jsem v začátcích toho jednání u toho byl. Ale když si s odstupem času uvědomím, že Havířov má jen tři staré věci, to jsou dva kostely a zámeček. Kdyby se to dalo do pěkného stavu a využily se tady ty prostory například pro muzeum, které Havířov žádné nemá."
Nová nádražní hala by byla součástí vybudování velkého moderního dopravního terminálu. Zejména proto je radnice projektu nakloněna.
Petr Smrček, náměstek primátora (ČSSD): „Zde jednoznačně zastupitelstvo rozhodlo a podpořilo návrh, který předložily České dráhy, takže tento návrh stále ctíme."
České dráhy budou na vybudování nové nádražní haly žádat o evropské peníze. Město požádá o podporu na před nádražní prostor. Celkově by se mělo jednat o investici v ve výši 70 milionů korun, s tím, že až 85 procent by mohla pokrýt dotace. Začátek stavby je předběžně naplánovaný na jaro roku 2013.