Budova magistrátu je každý den plná lidí, kteří si zde chodí vyřídit různé záležitosti. Ne jednou se však stalo, že se do kanceláří dostal někdo, kdo tam neměl, co pohledávat. Aby se zaměstanci úřadu cítili více bezpečně, budova se mimo pracovní hodiny zamyká.
Jana Dybová, mluvčí havířovského magistrátu: “V praxi to vypadá tak, že každý pracovník má svůj vlastní čip, který v případě, že jde do práce dřív než začnou úřední hodiny použije k tomu, aby se mu otevřel hlavní vchod budovy”.
A nejen hlavní vchod budovy, ale i ostatní vstupy. Změny v zabezpečení vítá i městská policie. Do budovy se už tak v ranních hodinách nedostanou bezdomovci.
Radnice chystá zabezpečit i odbor kanceláře primátorky. Na dveře nechá instalován zvonek s interkomem.
Milan Menšík, tajemník havířovského magistrátu: “Hlavním důvodem je samozřejmě zvýšení pocitu bezpečnosti zaměstnanců zejména v době před zahájením úředních hodin a bezprostředně po jejich ukončení. V minulosti zde došlo k drobným krádežím nebo k vandalským projevům. I v jiných městech jsou taková opatření poměrně běžná”.
Zdena Mayerová, vedoucí odboru komunálních služeb: “Pracovníci toto vítají. Já si myslím, že se tady nyní cítíme bezpečněji. Přesto svým pracovníkům doporučuji, aby mimo úřední hodiny, pokud potřebují pracovat, aby se z bezpečnostních důvodů zamykali”.
Budova, ve které sídlí vedení opavského magistrátu, je pro veřejnost uzavřená. Lidé zde musí svůj vstup ohlásit. A stejně tomu je například i v Karviné.