Rozvíjet čtenářskou gramotnost se nemusí děti učit jen ve školních lavicích. V Havířově proto vznikl projekt, kdy žáci základních a mateřských škol plní úkoly a přitom se u toho zábavnou formou dozví, mnoho zajímavostí.
“Na jednom stanovišti děti lepí Permoníka, doplňují obrázkové čtení. Na jiném stanovišti třídí vody na tekoucí a stojaté. Celá akce je postavena tak, aby děti nejen rozvinuly čtenářskou gramotnost, ale aby získaly nové poznatky o městě, ve kterém žijí,” řekla vedoucí pracovní skupiny čtenářská gramotnost MAP 2 Pavla Nesvadvová.
“Já jsem se dozvěděl, že tady máme zámek a kašnu,” řekl žák.
“V okolí máme Těrlickou a Žermanickou přehradu,” dodal jiný žák.
Projektů v rámci Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání vzniklo mnohem více. Do pracovních skupin jsou zapojeni odborníci z různých odvětví.
“Budeme mít například rodilého mluvčího na školách, dále budeme otevírat střediska biofeedback, budeme otevírat zahrady mladý farmář,” doplnila finanční manažer projektu MAP 2 Lenka Slowíková.
Oddělení strategického rozvoje magistrátu na celý projekt získalo dotaci z evropských fondů.