Nevšední vyučovací den prožili žáci na ZŠ Na Nábřeží. Učitelé pro ně připravili historický den, kdy se i s názornými ukázkami dozvěděli, jak žili Slované.
Břetislav Holesz, učitel ZŠ Na Nábřeží: “Díky tomu, že v rámci dějepisného klubu jsme se sedmáky už před dvěma lety začali stavět zemnici a letos jsme ji dokončili, tak jsem pro děti z druhého stupně a šesťáky, sedmáky připravil takový krátký program o Slovanech. Jsme tady a zkoušíme, ochutnáváme a zjišťujeme, co všechno Slované dělali.”
anketa: “V té době se žilo docela těžce a neměli tam hodně jídla.” Jaké měli třeba nádobí? “Z keramiky.”
anketa: “Já jsem viděl meče a sekery.”
anketa: Tomášku řekni mi, jak se kdysi rozdělával oheň? “Tak se bral klacek a kámen a šoupalo se tím kamenem o ten klacek.”
Historický den si užili i starší žáci a to především z deváté třídy. Děti dostaly také za úkol donést si učební pomůcky v čemkoliv jiném, než ve školním batohu.
Břetislav Holesz, učitel ZŠ Na Nábřeží: "Co se týče historického dne, tak děti měly pokyn, aby se oblékly od 90. let dvacátého století až dolů. Takže na škole nám pobíhají athénští bohové, pobíhají nám tady hipísáci, středověcí rytíři. Je to zpestření školy a konce roku.”
anketa: “Za mne je to dobré, protože se můžeme odreagovat. Měli jsme i společenské dny, kdy jsme chodili ve společenském oblečení a máme to vlastně na bodování a ke konci roku se vyhlásí, kdo vyhrál, která třída. My jsme byli první z druhého stupně na společenském dnu.”
anketa: “Bylo to doporučení od pana učitele, tak jsme se inspirovali a jdeme za řecké osobnosti. Julius Caesar a Julius Caesar II. Líbí se mi to a jak říkala Anna, tak se můžeme odreagovat, nemusíme řešit školu. Je to takový lehčí den.”
Škola by chtěla, aby se společenské dny pravidelně konaly i v příštím školním roce.