Na magistrátu v Havířově se sešla komise BESIP a Rozvojová komise. Členové si vyslechli výsledky studie plánu městské mobility ve městě. Šetření se mimo jiné zaměřilo také na to, kolik městem projede automobilů.
Petr Pšenička, jednatel společnosti CityTraffic: "Polovina aut, která městem projíždí, vůbec do Havířova nepatří. Zde je asi silný důvod k tomu uvažovat o nějaké jiné infrastruktuře obchvatu města. Na všechny vjezdy, které jsou smysluplné do města instalujeme kamery, které načítají SPZ a z těch obrovských statisíců dat potom automatickým zpracováním vyčteme, které značky registrační kde vjely a kudy vyjely."
Překvapila vás určitá data?
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: "Překvapila nás třeba doprava z Životic do Horních Bludovic. Tam ty intenzity jsou vysoké a tak vysoké jsme je nečekali a překvapila nás ta tranzitní doprava, protože jsme tady dlouho vedli polemiky, zda Havířov je, nebo není tranzitním městem a z toho, co nám vypadlo z těch dat, tak nám říká, že do půl hodiny tím Havířovem projede polovina dopravy."
Plán městské mobility ve městě neslouží jen k tomu, aby radnice věděla, kolik aut městem projede. Studie je potřebná i pro získání dotací například na cyklostezky, nebo parkoviště.