Pan Putňorz z Těrlicka si koupil před časem nový ekologický kotel, na který se mu podařila získat i dotace. Na doporučení prodávající firmy si koupil 65 metráků hnědého uhlí Bílina za téměř dvacet tisíc korun. Když však poprvé na jaře loňského roku zatopil, zjistil, že něco není v pořádku.
Stanislav Putňorz, nespokojený zákazník: “Po zatopení jsem začal cítit síru, což mi přišlo podezřelé, protože tímto uhlím jsem už topil. Venku také byla cítit síra”.
Pan Putňorz nechtěl co dva dny pracně čistit zanesený kotel a zavolal firmě, která mu ho prodala, ať se přijedou podívat. Zástupcům firmy bylo hned jasné, kde je chyba. Uhlí je jiné než si objednal. Podle firmy se nejedná o ojedinělý případ a k takovým zákazníkům jezdí technici často.
Pavol Klacík, zástupce firmy prodávající kotle: “Laik okem nepozná, když si koupí uhlí, že je něco v nepořádku. To se projeví, až když začne topit. Kotel se rychle zanese, kouř jde cítit”.
Uhlí pocházelo z Uhelných skladů v Bruzovicích. Firma však tvrdí, že se muselo jednat o výjimečný případ.
František Kendzior, majitel firmy dodávající uhlí: “To by musel nějak zkazit můj skladník”.
Pan Putňorz nakonec po půl roce dohadování s reklamací uspěl a uhlí bu bylo vyměněno. Co ale mají dělat lidé, aby se také nedostali do stejné situace? Nejlepší prý je, koupit si jen vzorek uhlí na vyzkoušení. Nebo si koupit uhlí balené v pytlích, které je však o mnoho dražší.