Snažili jsme vymyslet způsob, jak co nejlépe nastavit distanční výuku. Nechtěli jsme, aby děti seděly od rána jen u počítače. To jsou slova ředitelky Základní a Mateřské školy s polským vyučovacím jazykem. Výhodou je, že ve třídách se učí nižší počet žáků.
Monika Plášková, ředitelka ZŠ a MŠ s polským vyučovacím jazykem Horní Suchá: "Částečně mají on-line výuku, maximálně tři hodiny denně a částečně zadáváme úkoly na Google classroom a ta učitelka je v kontaktu se svými žáky. Já si myslím, že nejdůležitější je motivace, protože ty děti sedí doma a myslím, že je v tom největší role rodičů a učitelů. My se fakt snažíme komunikovat, dostáváme zpětnou vazbu. Snažíme se být v kontaktu s žáky i rodiči.”
S distanční výukou se musí vypořádat i na druhé základní škole v obci, kterou navštěvuje zhruba 380 žáků. Dětem, které nemají doma techniku pro on-line výuku, zapůjčí škola tablety. S nabídkou zajištění repasovaných počítačů přišla i obec. Výuka je zajištěná i pro děti, které nemají doma internetové připojení.
Romana Zahradníková, ředitelka ZŠ a MŠ Horní Suchá: "Třídní učitelé, nebo učitelé daných konkrétních předmětů, které probíhají distančním způsobem, jsou s žáky spojení telefonicky a vědí, že v dané konkrétní dny mají chodit pro úkoly tady do školy, kde máme připravené kastlíky, kde jsou pro děti úkoly nachystané a zároveň úkoly, které mají vypracovat, přinášejí tady do školy.”
Největší úskalí vidí škola ve výuce malých dětí. Prvňáci se ve škole ani neohřáli a druháci přišli o výuku už při první vlně.
Romana Zahradníková, ředitelka ZŠ a MŠ Horní Suchá: “Jako pozitivní bych viděla, že oproti jaru jsme přešli do toho online režimu. Paní učitelky dělají maximum, aby se mohly dětem věnovat a pak už je to bohužel na rodičích, jestli tu péči a trénink těm dětem mají možnost a schopnost poskytnou.”
Obě školy věří, že se alespoň v nějakém režimu budou moci děti vrátit brzy do lavic.