Manželé Cemerkovi z Karviné žijí od začátku prosince ne vlastní vinou jako v 18.století bez elektřiny. Nemůžou vařit, nehraje jim rádio ani televize a hlavně - nemůžou svítit.
Marta Cemerková, nájemnice: “Vnuk nám aspoň propan-butanový vařič, abychom si čaj a kávu mohli udělat. Manžel osmdesátiletý invalida, po mozkové mrtvici, večer si otlouká hlavu o dveře, chodí s baterkou na záchod, třikrát mi už spadl, to jsem ho zvedala ze země.”
Problém začal s přestěhováním do bytového domu na ulici Markova. S nabytím dekretu na byt 28.listopadu začala paní Cemerková s vyřizováním zapojení energií. Začala na ČEZu, tam ale zrovna byla týdenní výluka. Obrátila se hned na innogy, bývalé RWE, kde sepsala žádost.
Marta Cemerková, nájemnice: “Vám to přijdou zapojit, my to nahlásíme na distribuci a přijdou vám to připojit.”
Dosud se tak ale nestalo. Paní Cemerková byla 4x na kontaktních místech obou společností osobně, připomínala se i telefonicky a zbytečně. Bere ji to sílu a energii.
Marta Cemerková, nájemnice: “Já jsem se už rozplakala, už nemám nervy, já furt jen lítám. Kde se mám obrátit?”
innogy dříve RWE figuruje v tomto případě jako obchodník, ČEZ jako distributor, který má na starost připojení.
Vladislav Sobol, mluvčí ČEZ: “ My jsme nedostali od společnosti innogy, žádost o montáž elektroměru, takže jsme ten elektroměr jednoduše připojit nemohli.”
innogy ale tvrdí opak, vše údajně dodali včas.
Linda Ešková, mluvčí innogy: “Ze strany společnosti innogy nedošlo k žádnému pochybení, v podstatě naše obchodní smlouva proběhla tak, jak měla.”
Útrapy manželů Cemerkových už ale nepotrvají dlouho. Elektroměr budou mít manželé namontovaný už tento čtvrtek.