Při společném setkání rady MS kraje a představitelů Karviné otevřeli politici i téma silničního obchvatu, který dostal zelenou v roce 2014, kdy Ministerstvo dopravy ČR městu přislíbilo zařazení výstavby do priorit. Hejtman kraje primátorovi přislíbil podporu. a pomoc, protože i pro kraj je obchvat prioritou.
Tomáš Hanzel, primátor Karviné: “Víme, že přes město nám projíždí velký transit, spousta aut a to nepřispívá ke kvalitě životního prostředí, obchvat města je jedna z klíčových priorit a investic v této oblasti, desítky let o to město usiluje, v této době jsme ve fázi, kdy se řeší výkupy.”
Investice spadá pod ředitelství silnic a dálnic. Jihozápadní silniční obchvat Karviné bude měřit bez 25 metrů přesně tři kilometry.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD ČR: “Zahájení stavby je ovlivněno novelou zákona 39 z roku 2015, což znamená, že je nutné opakovat proces EIA, nelze v tuto chvíli úplně přesně termíny samotné realizace stavby, nicméně příprava pokračuje tak, aby nedošlo k prodlení nebo zdržení. Naším cílem je zahájit realizaci stavby v původně navrženém termínu.”
Tři kilometry dlouhý úsek silnice vede jako prodloužená Nádražní ulice, mezi železniční tratí a jezerem v parku Boženy Němcové, přes řeku a za Darkovským mostem se napojí na stávající silnici vedoucí do Českého Těšína.