Gymnázium Karviná je střední školou, která je nakloněna inovativním metodám ve výuce. Tentokrát šlo o vrstevnické učení.
Monika Brzá, zástupkyně ředitele školy: "Vrstevníci těch žáků učí své vlastní vrstevníky a myslím, že je to fajn. Žáci se přihlásili dobrovolně, každý, kdo si chtěl tu roli vyzkoušet, se přihlásil. Vyhledal svého vyučujícího a museli konzultovat témata se svým vyučujícím, připravit se na ně a buď zapadala do systému výuky nebo je to dítě v něčem lepší, něčím zajímavým se zabývá a chtělo ty informace předat svým žákům a se svým učitelem se na to připravili."
Šimon Tureček, student 1. ročníku gymnázia: "Tématem naší hodiny jsou rovnice. Naše příprava je vícedenní a chtěli jsme to udělat originálně. Myslím, že jsme to poměrně dobře podali a pochopí to."
anketa studenti: "Takový nezvyk, že nás neučí učitelé.” "Asi je pro nás lepší když nás to učí žáci, tak, jak to pochopili od těch učitelů.”
Kromě matematiky studenti vyučovali i angličtinu nebo společenské vědy.
Robin Witosz, student 3. ročníku: "V těch společenských vědách jsme se zaměřili na takový úvod do tolerance a netolerance, rasismu a tak jsme se toho dotkli, byli trochu nepolíbení touto tématikou a potom jsme měli angličtinu, kde jsme měli prváky a tam jsme probírali konspirační teorie, čistě v angličtině jsme debatovali. To je téma, které se na školách moc neučí, ale pro ně to bylo něco zajímavého, taky spolupracovali."
Studenti, kteří si vyzkoušeli roli kantorů, tuto možnost přivítali z několika důvodů.
Jan Pátra, student 3. ročníku: "Tento projekt je velmi přínosný pro nás jakožto pro žáky v rámci budoucí volby povolání, jelikož se někteří z nás, včetně mě chtějí angažovat v oboru učitelství a přemýšlejí o tom, tak je to zajímavá zkušenost zkusit co to obnáší, jak tu hodinu vést, příprava na to a je to fajn, jde vidět, že nás v tom škola chce podporovat a je fajn si to zkusit určitě."
Robin Witosz, student 3. ročníku: " Jsme se vžili do těch rolí učitelů, kteří to nemají vždy tak jednoduché, to jsme si uvědomili."
Pro všechny studenty gymnázia v roli kantorů i žáků v lavicích to byl nevšední zážitek, který si rádi zopakují.