Projekt EDUbus nebo-li mobilní polytechnická laboratoř chce ve vzdělávání probudit zájem o fyziku, chemii, matematiku nebo biologii. Lektoři využívají například termokamery, roboty nebo mikroskopy. S imi pracovali napříkad žáci 8. třídy Základní školy Borovského.
Dušan Slovák, lektor: "Osmáci, kteří přišli pracovali s digitálním mikroskopem, šlo o to jim ukázat techniku, která je finančně dostupná pro školy i jednotlivce. Mikroskop jim umožňuje rozšířit svůj smysl, zrak o to přiblížení čtyřiceti násobné případně dvou set násobné a mohou tak se dívat kolem sebe, jak to okolí vypadá. Mohlo by je to motivovat třeba k přírodovědnému vzdělávání."
anketa, žáci ZŠ Borovského: "Mě bavilo si jet s tím mikroskopem po pleti. jsem myslel, že jsem hezčí z blízka. A byly zajímavé ty koruny, hledat ty písmena na tom.” "Bylo to super, bavilo mě to dost.” "Mě bavilo pozorovat všechno tím mikroskopem, bylo to úplně jiné než když vidím okem.” "Mě připadaly zajímavé ty přírodní, měli jsme toho komára, tkaniny a takové." "Jsem nevěděl, že to takhle jde a je to fajné.”
Samotný EDUbus má dohromady 25 různých programů pro 1. 2. a 3. stupeň.
Dušan Slovák, lektor: "Máme tady 3D tiskárny, pracujeme tady se suchým ledem, máme tady různá čidla na tlak, na měření oxidu uhličitého, takže myšlenka je taková, že tady máme opravdu velké množství techniky, které můžeme využít při výuce a o to jde, abychom inspirovali školy k tomu, aby více využívaly techniku právě ve své výuce, aby si na to děti mohly co nejvíce sáhnout."
Karvinské školy navštěvovaly mobilní laboratoř postupně podle časového harmonogramu, absolvovaly programy, které si předem vybraly. Tato forma výuky byla realizována a financována z místního akčního plánu města.