Dalším rokem se konala na Základní škole Borovského soutěž v anglickém jazyce s názvem Eco Games. Spočívá především ve hbitém přemýšlení v angličtině a v tom, jak se dokáží děti různých ročníků popasovat s jednotlivými úseky anglické gramatiky.
Kateřina Kempná, učitelka ZŠ Borovského a organizátorka Eco Games: “Letošní Eco Games je již šestým ročníkem a těší se stále větší oblibě, což máme velkou radost, takže letos máme jako účast sedmnáct škol, což je pro nás opravdu rekord.”
Eco Games byly koncipovány především jako interaktivní hry, které mají děti odpoutat například od všudypřítomných sociálních médií, a naopak je vrátit do interakce s druhými dětmi. To vše v anglickém jazyce, který takto ještě více trénují.
Kateřina Kempná, učitelka ZŠ Borovského a organizátorka Eco Games: “Mají spoustu stanovišť, například běhací, mají doplňovačky, mají kvízy, mají spelování, hláskování, takže různou zábavnou formou aby zapojily ruce, nohy, hlavu, všechno, a bavily se, komunikovaly spolu navzájem a bez toho, aniž bychom potřebovali digitální technologie.”
Kromě toho, že děti zapojovaly své kritické myšlení v duchu nedigitalizace, došlo i ke zjištění, že žákům jde anglický jazyk rok od roku lépe. A to z mnoha důvodů, jako je lepší dostupnost zahraničních filmů v originálním znění nebo aktivní vyhledávání zahraniční hudby a materiálů, nebo například hraní her v cizím jazyce.
Kateřina Kempná, učitelka ZŠ Borovského a organizátorka Eco Games: “Protože nám pomáhají starší žáci na stanovištích, tak i oni si všimli takového progresu, jak ty děti jsou šikovné a co všechno umí. Sami ti velcí jsou překvapení z těch malých a mají z toho radost, že jim to tak jde.”
Letošních Eco Games se účastnily školy z téměř celé Karviné i okolních obcí, a dokonce se účastnily také děti z partnerské školy v Polsku. Na akci nechyběli také zástupci profesionálních jazykových škol, kteří na místě poskytovali informace ohledně volnočasového jazykového vzdělávání.
Nikol Tomi, zástupkyně Jazykové školy Hello: “My jsme tady přijely… v soutěži pro děti.”
Týmy z jednotlivých škol byly vytvořeny z dětí různých ročníků a byly tříčlenné. Pomáhaly si tak zároveň mladší se staršími dětmi.
anketa: účastníci Eco Games: “Je to tady super, děláme tady hodně takové zábavné disciplíny a musím uznat, že to tady mají fakt dobře promyšlené.” “Líbí se mi tady hodně, baví mě to a docela nám to jde.” “Třeba nám šlo nejvíc to kreslení, protože jsme tam měli zatím nejrychlejší čas, všechno správně ze všech.” “Jako baví mě všechno, je to super a jsem docela ve stresu, na jakým místě se umístíme a nejvíce mě asi bavila ta třináctka, jak jsme tam hádali ty věci. A jinak to bylo super.” “Asi mi nejvíce šlo, asi tady to, jedenáctka. Bylo to o tom, že v časopise byly nějaké věci a byly tam prostě questions a měla jsem jich odpovědět podle toho časopisu.”
Soutěž se konala za podpory regionálních partnerů i veškerých spřízněných vzdělávacích institucí.