Více jak 400 žáků v Karviné, Stonavě a Dětmarovicích si v loňském školním roce zlepšilo svůj prospěch. Vděčí za to projektu Společná řešení pro lepší učení, který realizoval Magistrát města Karviné z prostředků evropské unie.
Petra Kantorová, projektový manažer: „Každá škola měla své mentory a fascilitátory, kteří se věnovali dětem a pomáhali jim zvládnout školní úskalí. Mentoři se věnovali skupince dvou až tří dětí, které měli ve své péči a ta podpora byla individuální. Fascilitátoři se věnovali větším skupinkám a šlo o skupinové doučování.“
anketa, podpoření žáci: „Mě to moc pomohlo, já jsem neuměl český jazyk, dokud jsem nechodil na doučování.“ „Měla jsem problémy s i/y. Teď jsem se to už naučila.“
Projekt nebyl zaměřen jen na žáky, vzdělávali se i pedagogové, kteří mohli být za tuto práci finančně ohodnoceni. Na třech vybraných karvinských školách mohly vzniknout kluby, vybavené počítači s výukovým softwarem, které slouží k individuální přípravě žáků na vyučování.
Zdeněk Jelínek, ZŠ Cihelní: „Jsem velmi rád, že město Karviná do něčeho takového vůbec vstoupilo, protože je to jeden z nejlepších projektů, který jsme absolvovali.“
Jedním z hlavních výstupů projektu, který byl ukončen k 30. Červnu je regionální strategie vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem. Díky ní má město do budoucna větší šance stát se úspěšnými žadateli o finanční podporu z evropské unie v obdobných projektech.