Úplně vyloučit sůl ze zimní údržby není možné a používá se při teplotách do mínus pěti stupňů.
Milan Červenka, zástupce vedoucího zimní údržby SMO: "Za takových podmínek totiž není možné bez solení udržovat komunikaci sjízdnou a bezpečnou. Kdybychom solnou směs nepoužívali, tvořily by se na komunikacích ledové koleje a zmrazky."
Na město se v posledních dnech obrátili někteří obyvatelé, podle kterých se údajně používá soli příliš mnoho.
Anketa, občané Orlové: 1. „Solit by se nemuselo, ale něco by se s tím dělat mělo. Odrhnovače by neměly jezdit zbytečně, protože jak se tak podíváte, tak jede auto a radlici má zvednutou nahoru a nic se neděje." 2. „Jak je to lehce posněžené, tak se chodí lépe, než když je to posolené, protože na ty boty je to velmi blbé."
Jak ale vysvětlují technici odpovědní za zimní údržbu silnic a chodníků v Orlové, v praxi se to se solí rozhodně nepřehání.
Milan Červenka, zástupce vedoucího zimní údržby SMO: „Používaný solný posyp je tvořen směsí soli a interního materiálu v poměru 1:3. Ten podíl tam tedy rozhodně není dominantní."
Společnost Služby města Orlová provádí zimní údržbu na základě smlouvy s městem Orlová.
Richard Kutěj, tiskové oddělení MěÚ Orlová: „Podle dané smlouvy se po provedení posypu a reakce sněhu se solnou směsí provádí další pluhování, aby se tento nános odstranil. Udržovaných komunikací je ale opravdu mnoho a navíc se neustále mění klimatické podmínky. Právě pro to se stává, že ne vždy a všude je taková vrstva ihned odstraněna."
Na solení komunikace si stěžovali také obyvatelé orlovské Větrné ulice. Ti tvrdí, že solení jim ničí zeleň a stromy v zahradách. Město po dohodě s SMO přistoupilo k řešení, kdy se také zde solení omezí na nutné minimum.
Richard Kutěj, tiskové oddělení MěÚ Orlová: „Úplně ukončit solení ale není možné ani tam. Komunikace se musí udržovat přiměřeně bezpečná už jen z důvodu, že tudy jezdí pravidelná autobusová linka."
A udržovány tak budou i ostatní chodníky a komunikace v Orlové.