Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Mateřské školy zavedly zajímavou formu distanční výuky

  • Stonava,

Začaly zápisy do 1. třídy. Ty letos probíhají stejně jako loni a to bez přítomnosti dětí u zápisu. Stonavští předškoláci se ale na vstup do první třídy velmi pečlivě připravují. Bohužel, v současné době kvůli pandemii koronaviru, doma se svými rodiči. Jak jsme zjistili, zajímavou distanční formu vzdělávání zavedly učitelky v mateřských školách pro všechny děti. Společně komunikují prostřednictvím sociální sítě.

Zápis budoucích žáků do první třídy stonavské základní školy bude i letos probíhat bez přítomnosti dětí. Rodiče mohou své děti od 1. do 30. dubna přihlašovat elektronicky.

Milada Heimerová, ředitelka ZŠ a MŠ Stonava: „Situace nedovoluje přítomnost dětí a jejich zákonných zástupců ve škole, takže budou probíhat distanční formou. Všechny informace máme na webových stránkách školy. Jsou tam žádosti o přijeté, žádosti o odklad, takže si rodiče mohou stáhnout a přečíst všechny informace a zaslat přihlášky.“

Velmi důležitou roli v přípravě na 1. třídu sehrává vzdělávání v mateřské škole. Školky jsou ale také kvůli pandemii koronaviru uzavřeny. Příprava tak nyní probíhá distanční formou. Pedagogové komunikují s rodiči přes sociální síť.

Veronika Bařáková, vedoucí učitelka MŠ Hořany: „Výuka probíhá distančně, ale není to tak jak ve škole. Není to, že bychom seděli před počítačem a povídali si s dětmi. Tohleto v jejich věku, bohužel nejde. Každý den jim pomocí počítače do naší skupiny posíláme úkoly. Například malovaný recept na upečení bábovky, nebo nějaké cvičení na grafomotoriku, nebo udělat nějaký pokus. Děti nám úkol vyhotoví a jako zpětnou vazbu nám pošlou fotografii nebo video do komentářů.“

Ruka, ruka, noha …

Veronika Bařáková, vedoucí učitelka MŠ Hořany: „Máme také speciální úkoly pro naše předškoláky. Ti dostali domů navíc ještě pracovní sešity, tištěné úkoly, které nám pravidelně odevzdávají.“
Helena Skutková, vedoucí učitelka MŠ Dolany: „Distanční vzdělávaní je především o zapojení a spolupráci s rodinou. My prostřednictvím rodičů komunikujeme s dětmi a prostřednictvím mailů, facebooku a případně i individuálních konzultací přes telefon, informujeme, jakou formou to vzdělávání v domácím prostředí mají předat.“

Takováto forma vzdělávání se setkala ve Stonavě s velkým ohlasem. Mateřské školy tímto způsobem totiž komunikují nejen s předškoláky. Do distanční formy zapojily všechny děti z mateřských školek. Velký ohlas například sklidilo hrníčkové pečení.

Veronika Bařáková, vedoucí učitelka MŠ Hořany: „Nejsou to těžké recepty. Je to opravdu malovaný recept, kdy je namalovaný hrníček. Je třeba napsáno, že potřebují dva hrníčky mouky, tak jsou dva hrníčky. Mouka … Je to opravdu jednosuché a s pomocí maminky to určitě zvládnou.“
Helena Skutková, vedoucí učitelka MŠ Dolany: „My jsme hlavně usilovali o to, aby se děti mohly i touto formou navzájem pozdravit a vidět kamaráda. Vymysleli jsme projekt Učíme se od sebe navzájem a zpětná vazba je formou fotek a videí.“

Těm nejmenším dětem paní učitelky formou videí vyprávějí pohádky, nebo jim názorně ukazují to, co by ve školce společně viděli například během procházky.

Ivona Dočkalová, učitelka MŠ Dolany: „Připravili jsme pár videí, kterými chceme dětem trošičku přiblížit probouzení jarní přírody. Přichystali jsme nějaké pohádky a také si mohou s námi zazpívat. Má připraveny ještě básničky s pohybem, prostě činnosti, které jsou na každodenním programu i ve školce.“
Nahlásit chybu

Nejčtenější zprávy