Celkem čtyřikrát se stonavští předškoláci, kteří by v září měli nastoupit do první třídy setkali se svojí budoucí paní učitelkou. Škola pro ně připravila kroužek předškoláka.
Hana Hanzalová, učitelka ZŠ Stonava: „Cílem těch hodin je určitě, aby ty děti poznaly školní prostředí, aby se podívaly do třídy a poznaly i paní učitelku, která je bude učit. Pro nás je to taky důležité, abychom ty děti poznali, abychom viděli jak jsou připravené. Trošinku je tak ne, že otestujeme, ale vidíme, jak kdo pracuje a jak pracují jako celek. Udělá nám to obrázek o té budoucí první třídě.“
Předškoláci ve třídě školy na Hořanech strávily vždy jednu vyučovací hodinu. Přestože děti do kroužku přicházely už s aktovkou i penálem, ve třídě vše probíhalo formou hry.
Hana Hanzalová, učitelka ZŠ Stonava: „Je to forma hry se cvičením, zpíváním, malováním, s psacími potřebami. Sledujeme, jak se dítě začlení do kolektivu, jak s ním pracuje a jak pracuje se mnou. Jestli dokáže odpovídat, reaguje na otázky, podněty, na cokoli.“
Velkou zásluhu na tom, že jsou budoucí prvňáčci na školu připraveni, mají i učitelky ve všech stonavských mateřských školách. S dětmi se už několik týdnů na vstup do první třídy aktivně připravují.
Veronika Bařáková, učitelka MŠ Hořany: „S dětmi trénujeme grafomotoriku, předčtenářskou gramotnost, předmatematickou gramotnost. Počítáme, učíme se určovat před a za.“
Stonavští předškoláci už mají za sebou i zápis do 1. třídy. Reportáž z něj Vám přineseme v příštím vydání stonavského expresu.