Dvě desítky stonavských předškoláků nastoupí v září do 1. třídy. Za sebou mají zápisy. Ty se uskutečnily v průběhu dvou dnů v základní škole na Hořanech.
Elen Wawrzyková, zástupkyně ředitelky ZŠ a MŠ Stonava: „Určitě jde o to, abychom zjistili, které děti nám nastoupí do školy od nového školního roku a potom u toho zápisu zjišťujeme, jak jsou děti připraveny na školu, jak jsou na tom se školní zralostí.“
anketa, budoucí prvňáčci: „Já se těším do školy, že se tam naučím psát.“ „Já jsem musel malovat a počítat.“ „Poznával jsem tam vagónky a barvičky.“
Během zápisu se pedagogové zaměřují na tři základní okruhy, tělesnou, psychickou a sociálně emoční zralost.
Elen Wawrzyková, zástupkyně ředitelky ZŠ a MŠ Stonava: „Jsou různé pomůcky, které tady využíváme. Třeba pro tu mentální zralost využíváme Jiráskův test, to je kreslení té postavy, zjišťování, jestli má to dítě koordinaci ruka – oko, potom obkreslit nějaký tah, který tady máme předkreslený. Ta tělesná zralost se zjišťuje jednoduše pomocí Filipínského testu, filipínské míry. Ta sociální zralost vyplývá z toho, jak se dítě chová, jestli je schopno komunikovat s učitelem, jestli je schopno pozdravit, jestli zná jména rodičů apod.“
Jak se u zápisu prokázalo, děti jsou na školu velmi dobře připraveni. Velkou zásluhu na tom má nejen předškolní výchova v mateřských školách, ale i kroužek předškoláka, který se ve stonavské škole osvědčil.
Elen Wawrzyková, zástupkyně ředitelky ZŠ a MŠ Stonava: „Já musím říct, že velmi nám pomáhá příprava dětí v mateřských školách. Paní učitelky velmi zodpovědně připravují děti na vstup do první třídy a potom jsme zavedli kroužek přípravné třídy, který je také hodně užitečný. Tady už paní učitelka, která bude učit první třídu, už s těmi dětmi pracuje a pomaličku je připravuje na to, co budou ve škole potřebovat. Zkouší a trénuje právě to, co je pro děti podstatné.“