Základní škola ve Stonavě se zařadila mezi špičku vzdělávacích institucí v regionu. Podle loňských výsledků přijímacích zkoušek na střední školy byla nejúspěšnější českou školou na Karvinsku. Lepší skóre v celkovém hodnocení dosáhla pouze škola s polským jazykem vyučovacím v Karviné. Tento úspěch je důkazem kvalitní přípravy žáků i systematické práce pedagogů.
Milada Heimerová, ředitelka ZŠ a MŠ Stonava: „Jak to děláme? Poctivě pracujeme, bych řekla. Máme pro děti zavedené kroužky od září, teda pro žáky devátých tříd, kroužky matematický a kroužek českého jazyka, kde se paní učitelky intenzivně přípravě věnují. Příprava probíhá v takových dvou fázích. První je prohlubování učiva, procvičování a druhá fáze už je potom nácvik psaní testu.“
Zuzana Boucníková, učitelka ZŠ Stonava: „Připravujeme se v odpoledních hodinách především, píšeme testy, které jsou z předcházejících let. Vždycky si děti napíšou celý ten test se vším všudy, to znamená i s tím záznamovým archem. Já jim to opravím, pošlu jim zpětně výsledky do jejich žákovské knížky a potom další dva pondělky to rozebíráme. Já u tabule, oni mi radí, hledáme chyby anebo postupy.“
anketa, žáci 9. třídy ZŠ Stonava: „My se na přijímačky připravujeme tak, že máme tady možnosti přípravy na češtinu a matematiku. V matematice třeba probíráme různé příklady, jako jsou třeba rovnice a takové ty věci, co nás na přijímačkách čekají. Takže třeba i nějaké konstrukční úlohy, co se jich týká. A v češtině různé takové to seřazování textu.“ „I doma si pouštím nějaké vzdělávací streamy.“ „No tak z matiky se učím doma z učebnic a z češtiny tady ve škole.“
Jak si poradí letošní deváťáci z přijímacími zkouškami na střední školy bude známo už za pár dní. Jisté ale je, že zájem rodičů o vzdělávání jejich dětí ve stonavské škole narůstá.
Milada Heimerová, ředitelka ZŠ a MŠ Stonava: „Ano, mám radost, přibyli nám noví žáci s výborným prospěchem. Když se byli dotazovat, zdali bychom je přijali, tak jeden z dotazů byl, jestli připravujeme žáky na přijímací zkoušky.“
Další výjimečnost stonavské základní školy, která vzdělává zhruba 180 žáků, spočívá v rodinné atmosféře. Pedagogové znají všechny žáky, čímž se daří odbourávat anonymitu a vytvářet bezpečné prostředí. Podle odborných výzkumů má totiž právě pocit bezpečí a pohody ve škole pozitivní vliv na vzdělávací výsledky žáků.