Děti během zápisu ukázaly, co už umí – poznávaly písmena, počítaly nebo třeba porovnávaly tvary. Většina z nich se na školu opravdu těší.
Terezka Dobišová, budoucí prvňáček: „Paní učitelka mě zkoušela, musela jsem poznávat písmenka.“
Malvínka Czendliková, budoucí prvňáček: „Já se do školy těším úplně na všechno.“
Jan Mikeš, budoucí prvňáček: „Ve školce mě už to tak moc nebaví, já už se těším do školy.“
Zápis je pro školu důležitý nejen administrativně, ale hlavně jako první osobní kontakt s dítětem a rodiči.
Ellen Wawrzyková, zástupkyně ředitelky ZŠ a MŠ Stonava: „Tak pro nás je důležité určitě osobně poznat to dítě před vstupem do první třídy, seznámit se taky s rodiči, sepíšeme důležité informace a taky si to dítě prozkoušíme. Zjišťujeme, jaké má matematické představy, takže tady různě porovnáváme tečky, počítáme. Potom se zaměřujeme třeba na to, zda dítě umí vyslovovat sykavky Š, Č, potom jestli už třeba umí vyslovovat i další písmenka, která teprve dozrávají v průběhu 6. roku, jako je R a Ř.“
A co když dítě ještě některé hlásky nevyslovuje správně?
Ellen Wawrzyková, zástupkyně ředitelky ZŠ a MŠ Stonava: „Může nastoupit do první třídy, ale tady už doporučujeme třeba rodičům, aby navštěvovali taky logopeda a většinou ty hlásky nastoupí v průběhu toho vývoje.“
Děti se na zápis připravovaly i díky tradičnímu přípravnému kroužku, který vedla učitelka z první třídy.
Ellen Wawrzyková, zástupkyně ředitelky ZŠ a MŠ Stonava: „Děti, které nastupují do první třídy, také měly přípravný kroužek. V letošním roce vedla tento kroužek paní učitelka, která v současné době učí v první třídě. Měla možnost se tedy s dětmi seznámit, děti i tak trošku připravit na ten zápis, aby věděly, na co se ptáme, seznámily se s prostředím, takže potom vlastně u toho zápisu nejsou děti stresovány a jsou tady více takové uvolněné a jde jim to moc pěkně.“
K zápisu do 1. třídy letos přišlo 23 předškoláků.