Přesně prvního ledna zaplatil cestující v městské hromadné dopravě v Ostravě za půlmiliontou jízdenku platební kartou. V prvních šesti měsících fungování tohoto unikátního systému vzrůstal počet takto placených jízdenek měsíčně o 13 až 32 procent.
Roman Šula, ekonom, Dopravní podnik Ostrava: “Bankovní karty jsou zdaleka nejvyužívanější elektronický systém platby jízdného. Jsou realizovány zhruba ve dvakrát větším objemu, než sms jízdenky a nebo než jízdenky prodávané pomocí elektronické peněženky.”
Kvůli platbám bankovními kartami nejvíce ubylo sms jízdenek, které nejsou tak výhodné. Lidé si ale méně kupují i papírové jízdenky. Denně si nyní lidé průměrně koupí běžnou bankovní kartou asi 4 tisíce jízdenek.
Aleš Stejskal, jednatel KODIS: “V roce 2017 bychom systém rádi rozšířili o funkcionalitu dokoupení jízdenky pro spolucestujícího a pro zavazadlo.”
Tento projekt se líbí i vedení kraje, které plánuje systém zavést u všech svých dopravců. První bude TQM na Opavsku.
Jakub Unucka (ODS), náměstek hejtmana MS kraje: “Úspěšné věci se mají kopírovat, takže my převezměme ten systém pro celý kraj. Ostatní výběrová řízení, Karvinskem počínaje, které bude první, budou mít dopravci podmínku, aby jejich palubní terminály akceptovaly platební karty.”
Krajský úřad chce, aby se kartami platilo i na železnici, což by mělo být zrealizováno do konce roku 2019.